HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad finns det för bra stereo-rack?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/09/28 :  11:07:28  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Jag är i köpartagen och den här gången är det ett stereo-rack som ska inhandlas. Jag har kikat på Atacama Equinox som jag tycker ser jäkligt fint ut. Dessutom har det fått utmärkelser i tidningar med mera. Nu undrar jag dock om det finns andra intressanta alternativ i den prisklassen (5-6000 kr)? Man vill ju titta på alla möjliga produkter innan man bestämmer sig

mucke
Member

353 Posts

Posted - 2003/09/28 :  11:17:29  Show Profile Send mucke a Private Message
Jag gillar soundstyle. Finns hos hifiklubben. Jag kommer snart även köpa deras stativ till mina högtalare.

Mvh Mucke.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/09/28 :  11:25:47  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Visst finns det absolut mer än Atacama.

Min favorit Spider och här med dubbla "centrumkronor":



Sen även en mer tradionell fast fin bänk är Quadraspire:


Fördelen med Quadraspire är att man tex kan välja höjden på benen till bänken och få varje hylla mer perfekt än många bänkar. Även finish finns själv klar i olika finish.

Mer klassisk bänk från Schroers & Schroers som heter Focus72:



Det finns en hel del att välja på faktiskt.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/09/28 :  12:29:42  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Mucke: Ja, Soundstyle (XS) har jag också kikat på, men då det kom fram att det är så gott som lika dyrt som ett Atacama Equinox så tycker i alla fall jag att Atacama ser snäppet mer påkostat ut.

tober: Det där "Spider" var ju rätt fint. Lite som "Rack of silence" från Solid-Tech. Problemet med "Spider" är att det ser ut att vara lite brett. Jag ska nämligen ha en både en tv-bänk och stereo-racket mellan högtalarna.
"Quadraspire" ser kanske lite "enkelt" ut och det sista var ingen höjdare (jävlar vad kräsen jag är).

Kom med mer förslag och gärna bilder!
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/09/28 :  12:54:17  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Solid tech som du säger är ju helt klart en aspirant här... beror lite på hylldensitet huruvida man hamnar runt 5-6000.-

Finns i en annan träaktig finish oxå, kan byggas ut i flera steg med fjäderdämpning osv osv osv...



Edited by - ollilaboratories on 2003/09/28 13:03:03
Go to Top of Page

ollilaboratories
Member

466 Posts

Posted - 2003/09/28 :  13:00:54  Show Profile  Visit ollilaboratories's Homepage Send ollilaboratories a Private Message
Hittade här en bild på trävarianten oxå... tycker den är mycket mera tilltalande än spider..


Edited by - ollilaboratories on 2003/09/28 13:03:34
Go to Top of Page

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/09/28 :  13:07:22  Show Profile Send thli a Private Message
fred00:
Spidern går om jag inte minns fel att reglera bredden på beroende på hur man sätter "pinnarna".
Om du gör den smalare blir den djupare och tvärt om.

//Thomas
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/09/28 :  13:23:33  Show Profile Send Snutten a Private Message
Det går att ha spidern i ca 2 olika "ställningar" på benen vilket gör att den går att anpassa lite. Sen kan man ju alltid bygga på med fler hyllplan. Är själv sugen på en Spider men vet inte om Sold Tech kanske är bättre, ngn som vet var man köper Solid Tech-bänken i sthlm??
Go to Top of Page

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/09/28 :  13:39:03  Show Profile Send Wintermute a Private Message
Underskåpet till vitrinskåpet "Rosie" hos Mio
funkar bra. Stabilt och med löstagbart bakstycke.



Möjligen snyggare än bra, men väldigt snyggt! Snacka
om WAF.

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/28 :  13:55:49  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ja det var en snygg möbel "Wintermute", vad kostar skönheten?

Bravo
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/09/28 :  14:10:13  Show Profile Send KC a Private Message
En fråga. Solid Techs rack, vad skall komponenterna stå på? Tycker det verkar lite svårt att pricka rätt på dom där små kulorna. Är det tänkt att en hylla står ovanpå eller skall man ta bort fötterna från komponenten?
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/09/28 :  14:17:05  Show Profile Send Snutten a Private Message
KC: antagligen ska man ta bort fötterna japp. Spidern behöver man inte göra detta på då det är gummifötter på träribborna som är ganska höga, så har man inte alltför höga fötter går det bra utan att ta bort. Jag köper nog en spider på måndag,inte kul att ha CD:n på golvet som jag har nu .
Go to Top of Page

KC
t f ökenräv

447 Posts

Posted - 2003/09/28 :  14:25:00  Show Profile Send KC a Private Message
Snutten, det var det jag misstänkte. Tycker det verkar lite vanskligt. Ivf om komponenten är tung, då plåten vid kontakpunkten kanske inte är styv nog att bära komponenten. Man får väl fixa en passande hylla kanske.
Go to Top of Page

Fred00
Member

202 Posts

Posted - 2003/09/28 :  14:42:59  Show Profile Send Fred00 a Private Message
Solid-Tech är faktiskt rätt fint men jag gissar att det hamnar en bit utanför min budget om jag ska ha varianten med fyra hyllor...
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/09/28 :  18:59:50  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Standdesign har en modell som heter Saturn 5 den har 5st.glashyllor topplattan är ca.65cm bred och ca.48cd djup och så finns det en kabelkanal för tex.elkablar.
Mvh
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/28 :  19:31:20  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag körde både Spider och Solid tech hyllan i Luleå och måste säga att Spider kändes betydligt solidare och smidgare.. Klar skillnad på dom när man ser dom framför sig.. Båda är nog vettiga men Spider känns som en bättre konstruktion.

/M
Go to Top of Page

niklas
Member

393 Posts

Posted - 2003/09/29 :  02:28:55  Show Profile Send niklas a Private Message
En Skilfing kanske?



Kanske inte världens läckraste, men ljudmässigt imponerade den stort vid en demo på förra Arken-mässan...

Finns bl.a. på www.hifi-agenten.se

Every once in a while you've gotta roll the potato...
Go to Top of Page

Wintermute
Member

281 Posts

Posted - 2003/09/29 :  07:31:22  Show Profile Send Wintermute a Private Message
Bravo: Den undre delen kostar ~4500 och den övre kanske 2600.
Jag nöjde mig med den undre delen.

What can be said at all can be said clearly;
and whereof one cannot speak,
thereof one must be silent.
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2003/09/29 :  11:17:47  Show Profile Send markku a Private Message
Finite Elementes Spider är verkligen flexibelt system. Kolla bara detta med olika "platformar" i varierande storlek - enbart i standardutförande, utan extension-pinnar:




mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000