HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge A300?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Darre
Member

69 Posts

Posted - 2003/09/27 :  15:05:41  Show Profile Send Darre a Private Message
Hej!

har köppt en Cambridge förstärkare för 1800kr, den kostade 2900kr men fick den för 1800kr pga affären stängde. Nu innan jag öppnar den så undrar jag ifall den är bra?

Musik är livet....

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2003/09/27 :  15:27:41  Show Profile Send Jazz a Private Message
Helt ok för pengarna.
Precis som dom flesta andra Cambridge prylar
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/27 :  15:30:06  Show Profile Send Ayn a Private Message
1800:- är standardpriset på en A300 hos Hifiklubben, så det är inget "vrakpris"

MEN det är ändå en väldigt bra förstärkare för pengarna. Det är nog svårt att hitta något som är bättre i den prisklassen...säger mina öron iaf...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/27 :  16:17:00  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Hör du inte ifall den är bra? Måste du ha andra människors synpunkter om du skall gilla ett specifikt ljud?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/09/27 :  16:42:23  Show Profile Send Larsho a Private Message
darre

Varför köpte du inte en A500 i stället, lite mer kraft
för en ringa extrapeng

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Rhino
Member

67 Posts

Posted - 2003/09/27 :  16:55:29  Show Profile Send Rhino a Private Message
vecc

Han kanske menar bra för priset eller så (i förhållande till annat?) Du behöver inte verka nedlåtande Min Denon kanske lät bra innan jag köpte en Accuphase...
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2003/09/27 :  17:23:15  Show Profile Send manlix a Private Message
vecc: Notera att han säger "nu innan jag öppnar den"

Han kan ju sälja den för nypris om den är helt oöppnad.

Edited by - manlix on 2003/09/27 17:23:33
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/27 :  22:06:03  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Vad i hela Hisingen gör ni??? Kritiserar ni mig för att jag säger att han skall LYSSNA PÅ DET HAN KÖPT? FÖR I HELA ***** NU FÅR DET VARA NOG!!!

Jag menaqde inget, jag MENAR INGET negativt eller nedlåtande med vad jag sa tidigare. ÄR DET INTE SJÄLVKLART att han skall lyssna?
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/27 :  22:13:31  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ehhh, jag förstår nog inte heller, varför skulle han inte lyssna om det nu inte bara var en affär för att ev. tjäna pengar.

Bravo
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/09/27 :  22:40:37  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
vecc: Hade Darre haft möjligheten kvar att lämna tillbaka förstärkaren oöppnad så hade det varit självklart, ja. Vad jag förstår frågar Darre oss om han gjort en dålig affär, och skall häva affären innan han gör något mer. Fullkomligt legitim fråga, IMHO, vilket medför att det du skrev skulle kunna uppfattas som negativt. Därav kritiken!

Darre: Jag tror nog du blir nöjd med ljudet, så öppna och kör.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/27 :  23:17:04  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message

Allvarligt talat. köper du nånting utan att LYSSNA PÅ DET? ÄR det verkligen så att man köper en stärkare, kommer hem, sen frågar folk på ett forum om den är bra?
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/09/27 :  23:45:56  Show Profile Send Larsho a Private Message
nej det låter konstigt, nog sjutton lyssnar man först
eller åtminstone har den på öppet köp ?? lite grann som att
köpa grisen i säcken annars, lite märklig fråga är det allt

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/28 :  00:01:17  Show Profile Send Ayn a Private Message
Kan tänka mig att om handlaren säger att "affären stänger ner snart, det här är sista exet och du får det till ett riktigt bra pris" så är man nog inte så rationell som vissa verkar tycka det är självklart att man är Utan då köper man, men börjar fundera om det var en särskilt bra idé egentligen först en stund efter köpet...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Darre
Member

69 Posts

Posted - 2003/09/28 :  12:34:25  Show Profile Send Darre a Private Message
Jag provlyssnade i butiken, men det var på ett par B&W för 10000kr, och mina högtalare kostar 5000kr. Så det blir nog lite bättre ljud i affären och det tyckte jag. Nu har jag öppnat den och prov lyssnat, och jag är imponerad att en så billig förstärkare kan ge sån kraft och sånt bra ljud. Hadde en Sony för 4000kr innan och den går inte att gämföra med Cambridge A300.


Tack till alla som hjälpte....

Musik är livet....

Edited by - Darre on 2003/09/28 12:34:49
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/09/29 :  13:12:17  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
vecc....Läsa kan du, det vet vi, ordet innan kan du slå upp i en ordbok. :)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000