HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lars Jansson
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/09/27 :  12:59:51  Show Profile Send gcs a Private Message
Har någon av er hört LJ´s komposition "To the mothters of Brazil".
Upptäck Lars Jansson Sveriges bästa pianist...mycket bättre än Esbjörn Svensson enligt mej.

gcs

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/09/27 :  13:26:10  Show Profile Send struts a Private Message
Har tyvärr inte hört just den kompositionen men kan hålla med dig om att Lars Jansson är en väldigt bra pianist/kompositör.
Men att jämföra honom med Esbjörn Svensson som är en "upptäckare" och även han kolossalt skicklig både som pianist/kompositör är inte på något sätt någon bra jämförelse.
Men även jag rekommenderar er som inte hört något av Lars Jansson att göra det, ofta väldigt lättlyssnat och i viss mån spännande och skickligt framfört tillsammans med andra väldigt bra musiker.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/09/27 :  14:14:14  Show Profile Send gcs a Private Message
I Sverige vill vi gärna höja unga musiker till skyarna oavsett om dom är värda det eller inte. ES som jag alltid vill lyssna på är enligt mej inte så spännande som en del vill göra gällande. Ofta är det så att svenska musiker är kopior av andra mer kända musiker...
tycker i allafall jag. Det finns och har funnits svenska musiker som verkligen är bra och har en helt egen stil...jag tänker på Lars Gullin, Putte Wickman, Jan Johansson, Ulf Wakenius, Lena Willemark...det finns nog fler men det här är i allafall min uppfattning. Glöm bara inte Lars Jansson.

gcs
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/27 :  15:08:10  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Glöm aldrig Tommy Kotter. Ack en sån underbar pianist!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000