HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audiovector S6 - synspunkter ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2003/09/25 :  23:04:38  Show Profile Send LydMekk a Private Message
Er Audiovector S6 kurant ? Hvilke synspunkter har du ? Lurer på denne høyttaleren sammen med Krell forsterkere ?

Har tidligere bare hørt et par som ikke var innspilt sammen med Vincent 991 blokker og Hegel S2A CD-spiller.

Ble kanskje ikke HELT overbevist av den komboen, for å si det sånn...

Har noen prøvd disse med Krell bokser ? Eller lignende lydsignatur fra annen elektronikk ?

Generelt synspunkt på Audiovector S6 ?

Har forholdsvis stort rom, så det skal ikke være noe problem.

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:03:16  Show Profile Send Rebo a Private Message
Har inte hört nångon s6a själv, men jag är mycket nöjd med mina m3 avantgarde. Jag driver dom med ett Bryston 4b-sst och det är en lyckad kombo i mina öron. Vanliga s6an tror jag inte jag har sett något om på forumet, men s6 avantgarde står det lite om i denna länken.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=14768&SearchTerms=s6
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2003/09/26 :  11:06:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag har lyssnat på S6 Avantgarde tillsammans med Gryphon Antileon Signture, Graaf GM20 och rörelektronik från Audio Research. Det har låtit otroligt bra alla gånger och det lät verkligen bra med den lilla 20wattaren från Graaf. Tycker ljudet är tight, engagerande och detaljerat. Verkar även vara lätta och driva så rör både passa utmärkt. Superstora transistorsteg behövs inte, satsa hellre på kvalitet än kvantitet.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/09/26 :  11:24:11  Show Profile Send Rebo a Private Message
Rydberg: Bryston/Meridian är både kvalitet och kvantitet i ett packet , utan att vara omotiverat dyra i mitt tycke. Alla audiovector modeller verkar annars vara rätt snälla att driva, så jätte mycket effekt behöver de nog inte.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/09/26 :  13:07:01  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag har hört S6 Avantgardé med Meridian elektronik rakt igenom... Det bästa jag hört, iaf bland det bästa. Ingen anläggning som jag hört har varit så allround som dessa.
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/09/26 :  13:16:48  Show Profile Send Margaux a Private Message
Har också lyssnat på dem. Givetvis lät de bra.

Det som dock slog mig var att jag tyckte högtalaren betonade diskanten mer än vad jag var van vid. Kan vara en vanesak men värt att tänka på.

Basen och mellanregistret var en nobrainer:-)


/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/09/26 :  13:37:57  Show Profile Send Rebo a Private Message
S6:AA hade nästan spikrak frekvensgång i HM mätningar, men tydligen så ska diskanten sprida mycket bra så man får nog vara lite på sin vakt om man inte har ett allt för väldämpade rum.
Go to Top of Page

LydMekk
Member

109 Posts

Posted - 2003/09/26 :  17:04:03  Show Profile Send LydMekk a Private Message
Noen som har mulighet til å maile meg en kopi av evt. tester av Audiovector S6 ?

martin.lambine@netcom.no

Takker på forhånd! :)

Shit happenz...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000