HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 obs!!! köp ingenting XXXXXXX
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DJ Johan
Member

163 Posts

Posted - 2003/09/23 :  21:58:17  Show Profile Send DJ Johan a Private Message
hej, jag var på XXXXXXXXXXX o köppte en dvd som enlig dem spelade vcd, när ja kom hem o testade funkade de inte... ja åkte dit och klagade o då sa dom att den inte klarade gröna cd-r... ja ringde konsumentvägledaren o hon sa att de inte hade sålt den lagligt och att jag kan kräva att få pengarna tillbaka... XXX tyckte att de skulle testa den först, så vi får väll se... men vad jag vill säga är att ni absolut inte ska handla där, för om det visar sig att det är något fel på de ni köppt eller om de helt enkelt har laggt fel vara i lådan (hade inte förvånat mig) har ni förmodligen ingen chans att få tillbaka era penar...

Förmodligen kan man inte häva ur sig anklagelser på detta sätt, vi låser denna tråd. /Sladd

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/23 :  22:03:30  Show Profile Send Aton a Private Message
Nu kommer snart admin och städar i din tråd Man skall inte namnge företag sådär
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/09/23 :  22:20:03  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Frågade du specifikt om CD-R/RW skivor?
XXX kanske antog att du skulle vara laglig och spela köpta VCD-skivor?

Desutom är ju påståendet att de skulle lägga fel vara i kartongen nästan snudd på förtal.

Say's who!?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/09/23 :  22:29:39  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
KOlla på VCDhelp.com . Fast du hade ju kunnat kontrollera det i butiken innan du köpte den.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/09/23 :  22:30:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Jag har en kund som missförstått mig i somras. jag sa att vi kunde hjälpa till att hämta hennes två ston eftersom hennes bil blivit stulen. Nu är vi oseriösa eftersom vi lovat hämta stona gratis och nu vill ha betalt för bensinen....

Nä, såhär kan man inte göra. Vänd dig till butiken med ditt klagomål, får du inte hjälp där så går du vidare i gängse kanaler. Lösa antaganden om saker som förmodligen är missförstånd och upphetsade kunder blir inget bra att vräka ut på nätet.

Vi städar och låser.

adm/sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000