HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Norah Jones nya!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/09/22 :  22:44:54  Show Profile Send JMlab a Private Message
Har precis köpt Norahs nya som går lite mer åt blueshållet Mycket bra!
Bandet heter The Peter Malick Group Featuring Norah Jones
Skivan New York City
Mvh
JMlab

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/22 :  22:46:38  Show Profile Send Aton a Private Message
Ojojoj, redan! Är den ute i svenska butiker?
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/22 :  22:49:09  Show Profile Send Aton a Private Message
Oj, 129:- på CDON och den har funnits sedan 8/9. Varför har ingen sett det här? Men det är väl ändå bara en mellanplatta. Hon skall väl släppa en skiva med eget material så småningom?
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/22 :  23:40:37  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Aton: jorå... vi har sett den, men folk verkar inte har sett att andra har sett den

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=18665&SearchTerms=,norah,jones

iofs så kan jag förstå det, för att tråden har försvunnit ifrån första sidan.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/09/23 :  19:37:37  Show Profile Send Aton a Private Message
Jmlab, du och jag har alltså reagerat . Väldigt mycket lugnare i musiktrådarna än på hifi-sidan! Här självdör trådar innan de ens har börjat. Märkligt.
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/23 :  23:47:30  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Jo, det är lite tråkigt, med tanke på att det är juh därför man skaffar sig en bra anläggning?!
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/09/24 :  15:48:27  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
The Peter Malick Group Featuring Norah Jones spelades in för ett par år sen om jag inte har fel för mig. Innan hennes stora genombrott i världen. Beställde den igår så jag hoppas den är i närheten lika bra som den "riktiga".
Kan verkligen rekommendera hennes DVD som är ute oxå. Hennes basist (som skrivit flera av låtarna på hennes nuvarande CD har oxå en CD ute som ska vara kanon.. Nästa inköp!)

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

JMlab
Member

595 Posts

Posted - 2003/09/26 :  18:19:02  Show Profile Send JMlab a Private Message
Kollade på cd det är rätt den är inspelad 2000 men utgiven 2003 den är som jag sa tidigare lite mer bluesig .En bra inspelning med kanske lite
mer skärpa på hennes röst.
Jag håller med om att hennes live dvd är riktigt bra det är bara att köpa!!
Mvh
JMlab
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/26 :  18:22:57  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
AAAaaaaaaaaaaaaa...
Spring å köp!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/26 :  18:54:16  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:
Jo, det är lite tråkigt, med tanke på att det är juh därför man skaffar sig en bra anläggning?!


Kunde inte hålla med dig mer!!! Vad skall vi med bra anläggningar till om vi inte köper skivor till dem....
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:42:38  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Jo, det är lite tråkigt, med tanke på att det är juh därför man skaffar sig en bra anläggning?!
--------------------------------------------------------------------------------



Kunde inte hålla med dig mer!!! Vad skall vi med bra anläggningar till om vi inte köper skivor till dem....


Tur att någon håller med mig!

nerå... tvivlar inte en sekund på att folk på detta forum har ett stort musikintresse, men aktiviteten i musikdelen är emellanåt väldigt dålig.

Men men... man får juh inte köpa förmycket skivor,
då har man ju inte råd att uppgradera anläggningen
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/09/27 :  22:27:51  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
"Men men... man får juh inte köpa förmycket skivor,
då har man ju inte råd att uppgradera anläggningen "

haha! Sant! Men sen jag uppgraderade senast har jag nog utökat min CD samling med 25% på ett par månader, efter att musik inköpen varit på sparlåga de senaste åren... När man äntligen fått ett bra ljud vill man ju ha massor spännande musik att lyssna på!

Det är verkligen irriterande när man dessutom upptäcker nya genrer och börjar förstå hur mycket fantastisk musik man inte har upplevt än! Dyrt, dyrt

"In my mind, I'm already gone"
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/09/29 :  08:34:54  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Skivan är helt ok...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000