HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Subwoofer
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

trancelerate
Starting Member

43 Posts

Posted - 2002/08/26 :  21:28:24  Show Profile Send trancelerate a Private Message
Jag är ute efter en subwoofer för max 2000kr. Nu undrar jag om ni har några förslag på subar som är bra till pumpande musik (ej till hemambio) Basen behöver inte gå ner extremt i frekvens utan ska istället orka med att producera en snärtig bas som känns. Vibrerande monster är inget för mig. Hellre högt bastryck och snärtighet. Discokänslan?

Förslag?

Antingen är det lätt eller så är det omöjligt. Det finns inget svårt

JM
Member

533 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:02:36  Show Profile Send JM a Private Message
Det låter ju nästan som om du skulle satsa på något mera "PA-betonat" faktiskt ! Kanske ett eller ett par bashorn ? Kanske inte så mycket hifi, men det blir ju en ordenlig "smäll" i basen....

Mvh/Janne

Go to Top of Page

trancelerate
Starting Member

43 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:29:33  Show Profile Send trancelerate a Private Message
Men jag har inte råd med en massa slutsteg för att driva PA utrustning med. Jag har min 80*5W - det är allt.
Kan inte någon beskriva hur en sub för 2 papp låter och beter sig till musik?

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:36:16  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

2000:- blir MKT svårt att hitta nått som duger

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

trancelerate
Starting Member

43 Posts

Posted - 2002/08/26 :  22:57:13  Show Profile Send trancelerate a Private Message
Kanske ska jag satsa på ännu ett par högtalare? Kvantitet före kvalitet... Jag vet inte...

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/26 :  23:01:02  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Du kan nog hitta en beggad AudioPro för den pengen?
Proson då? Har inte dom billiga subbar?
Gå runt och lyssna, låna hem och köp när det låter bra!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/08/27 :  10:48:15  Show Profile Send Knoppen a Private Message
HiFi Kit har en komplett basmodulbyggsats för 2645 kr. Det kanske kan vara något? Det sitter ett 10-tums Peerlesselement (260SWR, 4 ohm) som har ganska stor slaglängd och låg resonansfrekvens. Lådan verkar eventuellt vara något liten, men blir då ljudmässigt åt det hållet du önskar. Det finns inget lågnivåhögpassfilter för att avlasta sidosystemen, men det finns högnivåhögpassfilter (kan antagligen vara enkla seriekondensatorer, dock bättre än inget högpssfilter alls). Så får du nöjet att ha gjort det själv.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000