HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dear Music Industry.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:36:46  Show Profile Send cofra a Private Message
Vid planlöst surfande hittade jag detta:

http://www.jasonzada.com/archives/002662.php

Edited by - Pjotre on 2003/09/22 11:23:25

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:39:52  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Ja, eller så hittade du den på Buzz
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:46:03  Show Profile Send cofra a Private Message
Buzz?
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:47:36  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Komentar om länken:

Precis!

Edited by - Mr.Älg on 2003/09/22 00:47:59
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:53:16  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
http://buzz.bazooka.se/=Buzz Kolla länken "Dont buy plastic"

Edited by - Kevin Mitnick on 2003/09/22 00:54:43
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2003/09/22 :  00:57:40  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Stämma tolvåringar

Mvh. David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/22 :  05:03:54  Show Profile Send Bravo a Private Message
Han funderar delvis på samma sak som jag gör, vad är det egentligen vi köper, en bit plast eller rätten till att lyssna till ett musikstycke/arrangemang av ett visst stycke.
Varför skall man köpa flera uppsättningar till fullpris om man vill lyssna på olika format?
Säkert ett hundratal skivor jag har är kopior på varandra, men i olika format.

I och för sig kan man ju hävda att där finns det ett val, men om ditt medium går sönder av någon anledning, skall jag då köpa ett nytt till fullpris?

För inte så länge sedan kom det ju någon undersökning som påvisade att mikroorganismer gillar den lilla aluminiumdisken.
Nu kommer jag inte ihåg på rak arm hur länge det dröjde innan kvaliteten på avspelningen påverkades, men det spelar mindre roll, låt oss anta att det tager femton år i värsta fall om du har otur.
Skall du då tvingas köpa en helt ny rättighet till samma musikstycken, i samma lika förgängliga medium till ett nytt fullpris, eller är det rimligare att du mot uppvisande av förstört medium kan få en ny skiva eller tanka ned låtarna till ett självkostnadspris.

De flesta seriösa datorprogram kan du ju få ersättningsskivor till om de du inhandlat skulle förolyckas av någon anledning, givetvis mot uppvisande av de trasiga orginalen du köpt.

Det är ju faktiskt lite tjockt att köpa samma musik flera ggr. för att kunna lyssna på olika medier, om man nu inte kopierar själv ändå.

Bravo
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/09/22 :  11:18:06  Show Profile Send yoko a Private Message
he he, det var bra, på dem bara!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000