HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 APerfectCircles nya....fenomenal!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/09/20 :  23:00:50  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Vill slå ett rejält slag för aPerfectCircle och deras nya album.
Efter debutplattan som kom för ca 2 år sedan och som också var riktigt bra har dom överträffat debuten och kanske gjort (enligt mig!) en av årets bästa plattor!
Med en av världens bästa manliga sångare (Maynard) som också sjunger i det fantastiska bandet TOOL skapar aPerfectCircle egensinnig rock med ett i många fall tungt, melankoliskt sound. Dock skiljer sig musiken en del från TOOL, även om det finns likheter.
Snygga melodier och intelligenta texter.
Inspelningskvaliteten är liksom debutskivan av bra kvalitet.
Låter i mina öron ännu bättre på den nya skivan.
Djuuuuup bas, bra tryck och fin ljudbild. Väldigt "snyggt ljud"!
Men, men nog med snack!
Gå och lyssna, kom sen inte och säg att detta är dåligt!!

mvh,

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/20 :  23:10:20  Show Profile Send Ayn a Private Message
Kan bara hålla med

Fick tips av vecc här på forumet om denna skiva, hade aldrig hört dem förut, så jag började lyssna med samma kritiska inställning som jag brukar ha när jag lyssnar på nya grejer...hur stor är chansen att det verkligen är något riktigt bra liksom?... men jag har smält mer och mer. Skivan har ett löst koncept om "läkeprocess" eller vad man ska kalla det. Lyssna på en av skivans bästa låtar enligt mig, "Weak and Powerless", den går att lyssna på gratis på gruppens hemsida - http://www.aperfectcircle.com

Gillar ni det ni hör ska ni ju självklart beställa skivan, eftersom den är mycket välinspelad och förtjänar ett bättre öde än mp3

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!

Edited by - Ayn on 2003/09/20 23:10:58
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/09/20 :  23:33:46  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Eftersom Ayn också nappat så måste jag bara gör en liten lista på vilka 5 låtar som jag rankar allra högst på den nya skivan!

1. The Noose
2. Weak and Powerless
3. Blue
4. Pet
5. Gravity

Musiken är av sådan karaktär att ju mer man lyssnar desto mer uppskattar man den!
Sakta men säkert faller bitarna på plats och man sjunker in i stämningarna som musiken förmedlar!

mvh,


Go to Top of Page

Barf
Starting Member

14 Posts

Posted - 2003/09/21 :  10:21:28  Show Profile Send Barf a Private Message
Hejsan!

Nån som har koll på nuvarande uppsättning i APC? Tappade dom inte han Troy till QOTSA? Och hon tjejen som lirade bas i Zwan?
Har det tillkommit några nya fräscha ansikten eller hur står dte till egentligen?


/Mvh Peter
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/09/21 :  12:06:34  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Barf:
Vad jag vet så spelar "Twiggy" (spelade tidigare bas i Marilyn Manson) bas i APC nu.
Mer än så vet jag inte.

mvh,

Go to Top of Page

bernu
Member

424 Posts

Posted - 2003/09/22 :  10:34:58  Show Profile Send bernu a Private Message
James Iha tidigare i Smashing Pumpkins är också med nu...

Jag tycker båda skivorna är fantastiskt bra. Jag kan dessutom meddela att båda finns att köpa för ca 100:-/st på cd-wows hong-kong site.
http://www1.cd-wow.com.hk/searchresults.php?searchfield=a+perfect

Köp NU!!

/Björn

/Björn, Halmstad (http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=15306)
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/09/22 :  14:37:12  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Mmmm... bra skiva, mycket bra... Det är så skönt att få hör Maynards röst som den ska låta och inte dränkas i ljud vilket den ofta görs i TooL. Har bara hunnit lyssna genom skivan en gång ännu så jag förväntar mig att den växer, årets skiva? Nån mer än jag som tycker att s-ljuden är på trängande, lite skumt tycker jag då allt annat låter så mjukt.

Almost cut my hair
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000