HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var kan man köpa en Radio Shack SPL meter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/09/19 :  21:58:02  Show Profile Send Margaux a Private Message
Jag håller på och mäta mitt rum och skulle behöva köpa en Radio Shack ljudmätare eftersom den går att koppla som mick till ljudkortet som jag använder till ETF mätprogramvara. ETF programmet har en kalibreringsfil till just denna ljudmätare.

Min gamla ljudmätare från Clas Ohlson klarar inte att kopplas så klart! Sen mäter den låga frekvenserna dåligt.

Vet någon om man kan köpa denna amerikanska lilla ljudmätare som är så spridd över världen i Sverige? Helst på nätet så att jag slipper gå upp ur soffan för att köpa den

Kanske har någon något annat tips på mic som det finns kalibreringsfiler/support till i ETF?


/Joachim (i soffan drickandes ett gott glas fredagsvin)

/Joachim
**********
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2003/09/19 :  22:05:03  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message
Är ganska säker på att Best Sound har den. Kan ha nån liggandes på Ljudmakarn också!

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/09/21 :  00:43:06  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
[quoute]Helst på nätet så att jag slipper gå upp ur soffan för att köpa den.[/quoute]
HALLÅ... RADIO SHACK kanske!!!
Där köpte jag min iaf.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000