HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Grado p-u:er
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

plysch
Member

183 Posts

Posted - 2003/09/19 :  13:15:10  Show Profile  Visit plysch's Homepage Send plysch a Private Message
Hallå.
Är det någon som har el. har haft alternetivt hört Grado Ref. series The Platinum eller The Signature. Enligt många recensioner ska det vara riktigt bra puppor, är ljudförbättringen upp till The Signature värd 1600:- ??

The invisible man came in to my room, and I didn´t see him.
http://www.pop.nu/show_collection.asp?user=4327

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2003/09/19 :  16:23:34  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Din fråga är i stort sett omöjlig att besvara även om man känner till skillnaden mellan dessa pickuper (vilket jag inte gör).
Först så måste särskilt skivspelare och tonarm men också övriga anläggningen vara tillräckligt bra för att det skall vara lönt. Sedan beror det på hur stor tonvikt man personligen lägger vid ljudskillnaden.
Slutligen beror det på om man vadar i pengar eller plockar de sista 1600 kr ur plånboken.
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2003/09/19 :  16:40:43  Show Profile Send DHT a Private Message
Jag har Grado Ref Platinum. Den är bra tycker jag, speciellt om du gillar värme och mjukhet i ljudet.
Om Signature kan jag inte uttala mig.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000