HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Nya Hörlurar...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/26 :  23:22:03  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Du har rätt Timbre!
En fotölj med inbyggd rumpshaker!
Jag har också sett den någonstans.

http://www.clasohlson.se/
"Stereohörlurar med vibrationsfunktion och volymkontroll. Vibrationsfunktionen (avslagbar) gör att man får extra inlevelse på basåtergivningen. Mjukstoppade öronkuddar. Frekvensområde 15-20000 Hz. 4 m kabel. Guldpläterad 3,5 mm stereopropp. 6,3 mm adapter och 2 st R03 batterier medföljer."


//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

Stigge
Member

102 Posts

Posted - 2002/08/27 :  09:41:47  Show Profile Send Stigge a Private Message
Det verkar som om det är hörlurar man ska ha efter att ha läst igenom allas synpunkter och svar.

Vad är Er åsikt om Philips HP 890 för 595:-???

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/27 :  09:44:10  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Hyffsat ljud, lite "smäckig" kvalitet.
Bra ljud för slanten så att säga!
Det bästa är att du lyssnar själv, gillar du ljudet så är det bra för dig!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/27 :  09:45:30  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
OBS!!!!!

Man måste ha högtalare också!
Annars blir man lätt asocial .

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/08/27 :  22:49:29  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag var helt säker på att köpa ett par HD600. Lyssnade ganska länge på dessa och var nöjd. Så läste jag en test av HP890 och den fick ju kanonbetyg, så jag ville åtminstone lyssna 1 låt och konstatera att mina tilltänkta HD600 var överlägsna. Oooops, jag gillade de billiga Philips hörlurarna direkt, lyssande många fler låtar och köpte dessa istället. För priset bara måste de vara jordklotets kap! Jag tror man måste lägga många många lusentappar på att hitta en lur som slår dessa löjligt billiga lurar på fingrarna. En av mycket få gånger jag har fastnat för en "billig" produkt före en dyr.....
Dan

Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:27:57  Show Profile Send B Peter a Private Message
Jag är sugen på AKG K-1000. De kopplas direkt till högtalarutgångarna på den vanliga förstärkaren. Konstruktionen är sådan att de inte ansluter mot öronen utan hänger en bit utanför (observera att effekten inte kan simuleras genom att ställa sina 3-vägshögtalare därhemma på varsin sida av huvudet, såvida man inte har helt enorma öron ). Detta gör att man hör ljudet från båda sidor vilket ska bättre rumsuppfattning. Jag har en rörförstärkare som är helt kanonfin så idén med AKG K-1000 tilltalar mig mycket. Priset i Sverige är ruskigt (9000 kr) men man kan köpa dem på annat håll för under 6000. Har någon lyssnat på dem?

Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:29:34  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Hej!

Ursäkta en fråga som du kanske tycker är dum:

Varför vill du att de skall kosta runt 10.000 kronor?

Strmbrg,

Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:44:02  Show Profile Send B Peter a Private Message
quote:

Hej!

Ursäkta en fråga som du kanske tycker är dum:

Varför vill du att de skall kosta runt 10.000 kronor?

Strmbrg,





Om det är mig du syftar på så vill jag helst att de kostar under 500 spänn. Dock, det har tagit mig lång tid att hitta den förstärkare jag har nu och jag är nu så himla nöjd med den att det verkar vara en suverän idé att kunna koppla hörlurar direkt till högtalarutgångarna på denna. Dessutom så slipper jag att ha öronen inneslutna plus att jag inte behöver skaffa någon hörlursförstärkare (min cd-spelare saknar hörlursutgång). Det skulle vara billigare än att byta högtalare i alla fall.

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:45:05  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
quote:

Jag var helt säker på att köpa ett par HD600. Lyssnade ganska länge på dessa och var nöjd. Så läste jag en test av HP890 och den fick ju kanonbetyg, så jag ville åtminstone lyssna 1 låt och konstatera att mina tilltänkta HD600 var överlägsna. Oooops, jag gillade de billiga Philips hörlurarna direkt, lyssande många fler låtar och köpte dessa istället. För priset bara måste de vara jordklotets kap! Jag tror man måste lägga många många lusentappar på att hitta en lur som slår dessa löjligt billiga lurar på fingrarna. En av mycket få gånger jag har fastnat för en "billig" produkt före en dyr.....
Dan





Grattis!!!
Det är alttid kul när man kan spara en slant.
Vad ska du investera de 2.000:- du fick över i?

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

Strmbrg
bevärlig & besynnerlig hififilosof

1580 Posts

Posted - 2002/08/28 :  11:48:07  Show Profile Send Strmbrg a Private Message
Hej!

Nä, jag syftade egentligen på "Girl", men jag är så himla dålig på att hantera forumet rätt...

Strmbrg,

Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/28 :  12:01:59  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Det gör inget Strmbrg att du inte kan hantera forumet rätt.

Huvudsaken är väl att du hittat hit (igen?).


Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/08/28 :  17:16:58  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
SZR:

quote:
Grattis!!!
Det är alttid kul när man kan spara en slant.
Vad ska du investera de 2.000:- du fick över i?


De går till (tillsammans med rätt många lappar till) min efterlängtade Advantage CD1S som ska hämtas nästa vecka ....

Dan

Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000