HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HiFi butiker i Dublin
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/18 :  16:19:55  Show Profile Send ésm a Private Message
Hallå, jag försöker mig på en svår tråd. Har sett vissa som frågat efter HiFibutiker i olika städer men inte fått några vidare svar (har jag för mig). Hoppas att någon kan komma med något tips gällande Dublin. I värsta fall får jag väl bara bättra på mina live-referenser på diverse Guiness-hak.

P.S. Skynda er, jag drar inatt..

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/09/18 :  16:57:46  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har varit i Dublin tre ggr. Mycket trevlig stad! sist jag var där hade de stängt två hifi affärer som låg på samma gata! =(
Den enda affären som jag vet finns där är http://www.cloneyaudio.com/
Den ligger dock inte inne i Dublin utan utanför. Jag har själv inte varit där. Men den verkar ganska bra så den kan säkert vara värt ett besök.

Lycka till!
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/18 :  17:26:34  Show Profile Send ésm a Private Message
Tackar för det snabba svaret, det var ju tyvärr lite synd att den inte ligger i stadskärnan. Men får jag tid över kan man ju alltid ta en Taxi dit. Detta beror bland annat på hur trevliga kvällarna blir.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/09/18 :  17:27:39  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag bor i Dublin, har lite tips åt dig, skriver om en stund.
Go to Top of Page

Klanters
Member

112 Posts

Posted - 2003/09/18 :  17:28:16  Show Profile Send Klanters a Private Message
Hejsan.
Jag bor sedan ett år tillbaka i Dublin (flyttar iofs tillbaka till Sverige om en vecka...)

He hifibutiker jag känner till är:
Cloney Audio i Blackrock http://www.cloneyaudio.com/
(Åk Dart till Blackrock kliv ur tåget, följ liten väg upp till huvudgatan där du svänger vänster och går ca 100 meter).

Dublinn hifi. Linnbutik i centrala Dublin (38 Aungier Street).

Det är allt jag har hittat. Det fanns en budgethifibutik också nere vid The Liffey, nära Ha'penny Bridge som hette Richersounds, men den verkar ha lagt ner. Jag har fått uppfattningen att intresset för Hifi är minimalt i Irland då t.ex. en liten stad som Umeå verkar vara mer välsorterad vad gäller Hifi.

Däremot kryllar det av affärer som säljer beg vinyl. Inte alltid så billigt, men utbutet är stort.
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/18 :  17:37:35  Show Profile Send ésm a Private Message
Ok, låter intressant. Linn butiken borde absolut kunna beökas. Har aldrig givit Linn någon seriös lyssning, det kanske är dags för det nu. Jag var nyss in och gjorde mitt första inlägg på Cloney Audio's Forum.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/09/18 :  18:33:01  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Cloney audio kan rekommenderas, det dom har uppställt i huvudrummet är Nautilus N800. Inte kattpiss. Det hade dom i alla fall sist jag var där.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000