HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 ALR/Jordan Note 5 bytes mot Kappa 600 + center
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

PatrickJ
Member

62 Posts

Posted - 2003/09/18 :  13:48:08  Show Profile Send PatrickJ a Private Message
Hej!

Är sugen på att byta mina fina ALR/Jordan Note 5 mot högtalare som har en center samt surround till rimliga priser inom samma serie. Är främst intresserad av Infinity Kappa 600 + center (har du bara Kappa 600 så maila ändå så kommer vi säker överens!) men även annat kan vara av intresse. Det viktigaste är att högtalaren fortfarande fungerar bra till musik!

Högtalarna jag har är som nämnts ovan ett par ALR/Jordan Note 5, där Note är deras finaste serie. Högtalarna har justerbara slavbasar baktill som gör att du till viss del kan anpassa de lägre frekvenserna till rummet, en unik ALR/Jordan lösning. Vidare är högtalarna väldigt vackra med fin finish av hög kvalité, äkta körsbärsfanéer som ser mycket fin ut! Lite lika är dem B&Ws Nautilusserie med lite "rundare" former, dock utan diskanten upptill.

Ljudet är mycket bra även det (givetvis!), de är lättdrivna och inte allt för kräsna när det gäller elektronik (har kört dem med allt från Musical Fidelitys AC3.2 för/slutsteg till enklare hembioförstärkare).

Bifogar en bild på högtalarna och en länk till en recension av storebror Note 7 (OBS! bilden gör INTE högtalarna rättvisa!)



http://www.hifichoice.co.uk/archive/perl/13_printreview.htm

Citat:
"This £2,500 Note 7 is the top of three Notes, all of which feature a rather novel approach to bass loading.
....
I can't help wondering whether the Note 7 is really worth £700 more than the slightly smaller Note 5, but it's certainly a very classy loudspeaker. More analytical than romantic in presentation, it has all the precision, cleanness and clarity one has come to associate with the best metal diaphragm designs, with a measure of authority and dynamic range rarely found at lower prices."

Nypriset på högtalarna är 29 000:- (priset taget från www.hifi-punkten.se), så detta är alltså ett ypperligt tillfälle att byta upp sig! Orsaken till mitt byte är endast det faktum att jag vill kunna köpa en center/surround som är klangmatchade utan att det kostar allt för mycket, ljudmässigt kunde jag inte vara med nöjd!

Hör av er om ni har frågor att ställa! Söker som sagt helst ett par Kappa 600 + surround (helst i körsbär), men även annat kan vara av intresse.

Med vänliga hälsningar,
Patrick Jakiek


-------------
MVH Patrick

PatrickJ
Member

62 Posts

Posted - 2003/09/19 :  17:12:27  Show Profile Send PatrickJ a Private Message
^

-------------
MVH Patrick
Go to Top of Page

PatrickJ
Member

62 Posts

Posted - 2003/09/21 :  14:48:31  Show Profile Send PatrickJ a Private Message
^

-------------
MVH Patrick
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000