HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Demodagar i Gbg = Forumträff?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/25 :  00:46:20  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
StefanB: Mcintosh lät kul, när skulle det visas då?

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/26 :  09:36:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Idag var det dags för demo och träff. Vi ses väl.


läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/09/26 :  09:53:43  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ojoj, får det plats något annat än bara transformatorer i slutsteget?!?

Sitter elekroniken under trafona eller precis vid kylflänsarna?


Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:10:09  Show Profile Send K-man a Private Message
"Idag var det dags för demo och träff. Vi ses väl."

Självklart!

\\K-man
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/09/26 :  10:39:52  Show Profile Send AKA a Private Message
Är det 17:00 vid Hifi-stället som gäller?
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/26 :  12:35:55  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Dessa nya stativare skall demas




läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/09/26 :  13:07:36  Show Profile Send K-man a Private Message
Jasså...de skall dema köks-stereo

\\K-man
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/09/26 :  20:20:49  Show Profile Send AKA a Private Message
Ja, det lät ju väldigt bra idag.

Synd att han inte spelade en enda lite rockigare låt bara, typ U2 eller Bruce S. mf.
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:27:06  Show Profile Send K-man a Private Message
AKA...när var du där? Vi var några från forumet där ju... vet inte om du var där samtidigt...isf...vem kunde vart du? Tråkigt att vi missade dig...eller det kanske bara var jag som missade dig

\\K-man

Edited by - K-man on 2003/09/26 21:47:38
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/09/26 :  21:50:31  Show Profile Send marbrink a Private Message
Hur lät Dynaudio 52SE??? väldigt nyfiken!!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/26 :  22:05:15  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, få höra nudå! En annan stackars hårt arbetande sate kunde ju inte komma. Nu får ni berätta!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/09/26 :  23:03:01  Show Profile Send AKA a Private Message
Jag var där idag mellan 16:30 - 17:45!
Hade en röd Gant jacka på mig.

Det var ju en del folk som kom och gick. Visste inte vilka som kom "härifrån".
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/09/26 :  23:25:58  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag var där och lyssnade lite. För priset så låter högtalarna bra. Fin spridning, bra mellanregister och ganska mjuk diskant (vilket förvånade mej lite). Djupas var inte något vidare men det är trots allt en tvåvägshögtalare. Jag försökte få lyssna på 3.4 men killen från Dynaudio ville bara spela på 52. Jag fick lära mej lite nytt om högtalare i allmänhet och Dynaudio i synnerhet. Han hävdade bland annat att pga att Dynaudio har så bra högtalarelement så:
1. behövs högtalarna inte köras BW (och det är tycligen därför som de inte har BW möjligheter).
2. behöver man inte rikta högtalarna mot lyssnaren utan kan få en stor sweetspot.

Tänk att man kan ordna sådana saker genom att ha bra högtalarelement.

Dessutom sa han att de 70 cm från bakvägg högtalarna bör stå var räknat från elementen, dvs framsidan. Jag trodde att det var från utgången på basreflexröret man menade.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2003/09/27 :  00:40:19  Show Profile Send AKA a Private Message
Lite priser:
Runt 13000kr har jag för mig han sa att Audience 52SE kostade, för er som undrar.
BOW's CD-spelare låg på mellan 45'-55'kr.

Jag tyckte BOW elektroniken lät bäst idag. Vad det andra märket hette kommer jag inte ihåg. Men CD'n låg på 20'kr.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/09/27 :  01:03:16  Show Profile Send marbrink a Private Message
Enligt de flesta ställena jag har kikat på kostar audience 52SE 12000 kr.
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/09/27 :  14:45:13  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
Hej allihop..Jag tycker att det var synd att dom försöker kräma ur mer bas i dom är vad dom klarar av .lite ansträngt när tunga bas ljud spelades då tappade ganska snart rösten sin dynamik.annars ver det ett pra upplägg i ljudbilden...mvh stefan

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2003/09/28 :  08:13:48  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Märkligt så olika vi uppfattar saker och ting. BOW elektroniken var inponerande i sin byggkvalitet och spelade med en väldig pondus. I mina öron spelade de dock rätt jobbigt ihop med Dynaudio 52 se högtalaren som lät rätt ansträngd. Tycker också att det var lite "burkkänsla" över ljudet i denna kombination. Då spelade det faktiskt trevligare med Cairn elektroniken. Mjukare och behagligare diskant och varmare mellanregister. Däremot tappade basen med denna elektronik lite frekvensomfång, pondus och stramhet. DEt blev dock inte "jobbigt" att höra på.

Dagens bästa ljud fick återigen Vincent stå för. Vi spelade med deras 993 försteg, S3 cd spelare och 991 monoblock. Högtalarna var Ushers jättehögtalare mad Scanspeakliknande element. Jag måste säga att dessa Vincentmonoblock imponerar medhur de tar högtalarna i ett järngrepp och tar fram frekvenser i basen man inte hade en aning om. De spelar över hela registret väldigt stramt, men samtidigt med värme. e har helt enkellt järnkoll på läget om man säger. Svårt att fortsätta besvkriva, utan att det blir en massa floskler.

Redan nästa helt är det dock dags för ny demo. Då kommer Forumets Björn på besök och visar upp blandannat Magnepan och GammuT. Man kanske skulle passa på att tipsa honom om att ta med lite tubetraps och annat akustikmaterial såp att han får bra ljud på sin demo. Hifi Ställets nya demorum är trevligt och smakfullt, men rätt kalt så det kan nog vara svårt att få fram riktigt välljud som läget är nu.

Efter demon gick vi som kände igen varandra från Forumet och tog en fika. Alltid lika trevligt.

Vill slutligen ändå säga att det var en trevlig demotillställning där man även fick en del nya idéer på skivinköp. Det bjöds på goda snacks, (laxrullar, pepparots skinka) och lättöl. trevligt

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2003/09/28 :  22:50:43  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag kikade förbi på Lördag eftermiddag. Det var ganska lugnt då, så jag fick tillochmed sitta i sweetspot. Imponerande stort ljud frånd dessa små burkar och en rejäl portion musikalitet från anläggningen i stort. Upplevde lite hårdhet i övre halvan av mellanregistret, vilken säkert kan bero på rummet. Framträdde både på röster och gitarr. Mer upplösning o mindre låda vore önskvärt vid en kritisk granskning av högtalarna, men det vore knappast rimligt för prisklassen. Var främst där för att spana in elektroniken, men det var väldigt svårt att bedömma den, då jag är ovan med stativare. Lyssnade bara på Bow elektroniken för övrigt.
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2003/10/03 :  21:44:10  Show Profile Send plind a Private Message
Håller med Stefan B om att det med Bow-elektroniken blev lite jobbigt i de övre registren,diskanten blev i vassaste laget.
Sen får jag rätta Stefan lite och säga att det inte var Cairn utan Cayin-elektronik som gav en varmare klang(klass A).
Usher+Vincent var som sagt en höjdare. Riktiga schabrak till högtalare,undrar hur man baxar in dom i lägenheten.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000