HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Chario Cons Pegasus VS Kef Reference Model Two Two
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Nixda1
Member

217 Posts

Posted - 2003/09/14 :  22:14:25  Show Profile Send Nixda1 a Private Message
Har sålt av mina B&W CM4 or ikväll och därför behöver jag så mycket råd jag kan få om dessa högtalare.

Kef Pris 8000:-
Chario 9000:-

10000 :- Blir för mycket för mig måste max vara 9000:-
Min utrustning.

Marantz SR-6300, ev byte mot denna Chario Cons Pegasus? Bra val? Vad ska man satsa på för reciever istället? Vill ha 6.1, Gillar ljudet i marantzen, har lyssnat mycket på yamaha Pionner uten att blivit förvånad :O Yamaha känns bättre ljudmässigt, men vill ha något bättre.
Tara labs Prism Biwire kabel frontar
ingen spec bra coax. Har tänkt köpa QED.

Är ute efter en högtalare som har bra mellanregister samt behaglig diskant inte för utstickande som vissa tillverkare, audio pro, Monitor Audio mm om någon nu förstår vad jag menar.Basen är viktig, ska vara torr och rapp, ingen Proson bas som slår igenom och
är okontrollerad

Tacksam för snabba svar!

Nixda1
Member

217 Posts

Posted - 2003/09/15 :  13:28:35  Show Profile Send Nixda1 a Private Message
HMM, någon.
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/09/15 :  15:03:34  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
hej.
Jag har själv chario Delphinus (stora stativaren i samma serie) och de har både mjuk diskant och bra mellanregister.. Högtalarna har rapp bas "bara" 6.5" i dessa men inte är de rappa för att vara 6.5" om du förstår.. Jag vet dock inte hur golvaren låter men stativarna är värda sin vikt i guld (12 kg)

Skulle rekomendera att du testar arcams bioreciver till Chario Pegasus. använder själv arcams p85 steg till mina och de låter mycket bra.
Wilderwein
Go to Top of Page

Nixda1
Member

217 Posts

Posted - 2003/09/17 :  14:40:59  Show Profile Send Nixda1 a Private Message
Någon mer som kan säga något?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000