Author |
Topic |
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2003/09/14 : 20:45:05
|
Letar efter skivor med Chris Minh samt Nils Lan Doky men hittar det varken på CDON, ginza eller CDWOW... Någon som har något annat förslag?
Tacksam!
//Walter |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
|
vecc
Member
458 Posts |
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2003/09/14 : 22:36:40
|
Det är inte många som känner till Nils Lan doky och speciellt inte dom unga killarna och tjejerna på skivbolagen. Allt räknas i pengar här och nu och då finns det inget utrymme för något annat än ny pop. Jag minns för mycket länge sedan då man kunde ringa upp det stora skivbolaget som privatperson och beställa en bunt skivor från USA. Nu kommer man väl inte längre än till växeln och butiken är ju inte heller intresserad av sådan administration...hur skulle det se ut ,våra marginaler åsv.
gcs
|
|
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...
934 Posts |
Posted - 2003/09/15 : 11:23:10
|
Jag tror vi pratar om Niels Lan Doky här. Han har ju egen sajt han också:
http://www.nielslandoky.com/indexswf.html
Om jag inte missminns totalt, så beställde jag Dokys "Haitek haiku" från Nordisk i Köbenhavn. Firma har ju annonser i High Fidelity och dom lister upp skivor, vars låtar är med på High Fidelitys Reference-CD.
Nordisk Havnegade 41 DK-1058 Köbenhavn K Fax: +45 3333 8730
Senare fick ja uppleva, att Stockmann här i Helsingfors har Dokys skivor, även biblioteket! Till min samling hörer vidare "Asian sessions" och "Italian ballads".
Jag ser, det lär inte vara för många jazzartister, som är så perfektioneister, att dom vill ha Bernie Grundman som Mastering engineer!!! |
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2003/09/15 : 12:27:26
|
Lan doky Använder oxå mikrofoner från DPA som tillhör det bästa som finns i mikrofon världen. Men han får väl betalt för det kan man tänka sig. |
|
|
JesseX
Member
327 Posts |
Posted - 2003/09/15 : 16:34:50
|
Asian sessions är den enda skiva med Doky som jag har. Det är en mycket bra platta som kan rekommenderas. |
|
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2003/09/15 : 21:47:18
|
Fastnade för låtarna på referenceskivorna samt spår från Doky brothers - cinematics. Verkar vara exremt säkra musiker med smak för takt, ton och kvalité! Synd bara att skivorna kostar närmare 200spänn... Tråkigt! |
Almost Famous |
|
|
mikethebike
Member
305 Posts |
Posted - 2003/09/16 : 23:39:03
|
... eller köpa direkt från Storyville: http://www.storyville-records.com/cd.html ... åtta titlar (tre med Chris, fem med Niels). Jag kan rekommendera "The Target" med NHÖP på bas |
I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know |
|
|
HAHA
Starting Member
16 Posts |
|
gcs
Member
5273 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
|
wallraff
Member
1077 Posts |
Posted - 2004/03/05 : 18:51:33
|
Tack! Den satt långt inne
Cinematique förgyller skivhyllan, skön skiva. |
Almost Famous |
|
|
Mr Ekan
Member
825 Posts |
Posted - 2004/03/08 : 19:16:00
|
Chris Minh finns på Åhléns i Fjollträsk.
MVH |
Erik Andersson for president! |
|
|
|
Topic |
|