HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 HJÄLP... Live Jazz Sökes i STH.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bobey
Member

118 Posts

Posted - 2003/09/12 :  22:42:59  Show Profile Send bobey a Private Message
Hej,
Kom på mig själv häromdan att jag glömt hur det verkliga referensljudet ska låta så jag bestämde mig för att det var dags att gå och lyssna på lite live Jazz nu på lördag. Då var det bara det att jag inte vet några bra ställen i Stockholm som kör live jazz (inte just på lördag i alla fall) och undrade om några här på forumet kunde tipsa. Helst ska det vara ett lite lungnare ställe med "mogen" publik. Tacksam för alla tips.

Föresten så har jag ett tips till alla i Stockholm som vill njuta av lite refernsljud a la klassiskt på Söndag i Stockholm. "Last night of the Proms" spelas nämligen i Stockholms konserthus. Om det fortfarande går att få biljetter dvs.

// bobey

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/12 :  22:50:46  Show Profile Send Cyber a Private Message
Fasching på Kungsgatan? www.fasching.se/

Mvh Tom
Go to Top of Page

bobey
Member

118 Posts

Posted - 2003/09/12 :  23:02:07  Show Profile Send bobey a Private Message
@Cybervoice:
Tack för tipset. Det verkar vara Polsk jazzkväll där på lördag. Låter trevligt (hoppas jag) :).

// bobey

Edited by - bobey on 2003/09/12 23:03:04
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/12 :  23:29:10  Show Profile Send Texianen a Private Message
Oh ja, Polen kanske inte låter som en kavalkad för örat men ack vilka musiker (jazz iallafall) som härstammar därifrån. Vet inte varför Polen har så många uppmärksammade muskier men bra är det dock.

/edit: stavfull, stavfel med fylla
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/12 :  23:31:21  Show Profile Send Texianen a Private Message
En till idé vore ju om man kunde träffas innan konserter och samtala lite över en öl eller så?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/13 :  00:16:01  Show Profile Send Ayn a Private Message
Pernilla Andersson på Mosebacke 21/10...be there.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/13 :  02:06:42  Show Profile Send Cyber a Private Message
Ayn ..har Pernilla Andersson givit ut någon platta?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/09/13 :  10:17:45  Show Profile Send Ayn a Private Message
Cybervoice, hon har gett ut två...den första (My Journey) är lite mer poppig och ganska lätt att få tag på. Den andra (All Smiles) är helt klart min favorit av de två, men det var nog rena turen att jag hittade den så lätt som jag gjorde på en begmarknad...varken CDON eller Ginza har den...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

freann
Member

863 Posts

Posted - 2003/09/13 :  12:03:20  Show Profile Send freann a Private Message

Glenn Miller Café är en fantastisk jazz-scen tycker jag. Sorgligt att det inte finns fler genuina små jazzhak kvar. Senast såg jag en riktig höjdare - Nacka Forum!

/Fredrik
Go to Top of Page

bobey
Member

118 Posts

Posted - 2003/09/13 :  12:36:32  Show Profile Send bobey a Private Message
Tack för alla tips. Tror det kan bli riktigt bra ikväll på faschings. Sen imorgon ska jag och en till från forumet till "Last night of the Proms". Det kommer att bli kanon. Brukar alltid titta när de kör den på t.v. under hösten (fast då från det riktigt stora evenemanget i Storbritanien). Är det någon annan härifrån som ska gå på Söndag?

// bobey
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/09/13 :  15:56:45  Show Profile Send Cyber a Private Message
Tack Ayn..för Cd-tipsen
Go to Top of Page

HiEnd of Sweden
Numera Audioconcept

56 Posts

Posted - 2003/09/13 :  16:09:24  Show Profile Send HiEnd of Sweden a Private Message
Överlägst bäst är ändå Ronnies Room tycker jag :)
Nalens källare!

MvH Patrik


Numera Audioconcept
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.95 sekunder. Snitz Forums 2000