HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Sågad MDF i Göteborg?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2003/09/12 :  08:12:58  Show Profile Send sveli a Private Message
Är det någon som har god erfarenhet av någon träleverantör i Göteborg som kan såga till MDF med bra precision (som t ex för HFLS-1) till ett rimligt pris?

Kanske är det någon här som har kontakter med någon firma som kan tänka sig såga upp större mängder och ge forum medlemmarna ett bra erbjudande?

Mvh /Sven

secanbj
Member

641 Posts

Posted - 2003/09/12 :  09:01:26  Show Profile Send secanbj a Private Message
Jag har använt ABI Trä där jag också köpte MDF skivan. De tar betalt per arbets timme(har för mig att det var ca 350 kr/timme) och på en timme hinner man såga mycket. Är det ok med hela milimeter som precision så är de bra.

/Anders
Go to Top of Page

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2003/09/12 :  09:04:12  Show Profile Send sveli a Private Message
Det låter utmärkt. Har sett en del andra firmor som tar betalt per "snitt". Ibland hutlösa priser som 15:-/snitt.

Mvh/Sven
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/12 :  10:29:02  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Jag blev dock INTE nöjd med resultatet från ABI. Det diffade på upp till 2-3 millimeter (vilket betyder extremt mycket slipning). Nästa gång gick jag till Silvan, kostade ung. lika mycket, om inte t.o.m mindre. Men precisionen var ju överlägsen. Märkligt, men så har det varit även för en kompis till mig. Även han har använt både ABI & Silvan med samma resultat som jag.

- Vecc
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/12 :  10:34:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Silvan tar betalt per snitt, de har väldigt fina maskiner har jag sett.
ABI känner jag inte till. Högsbo trä kanske? Dom bor granne med Silvan.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2003/09/12 :  15:37:12  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Högsbo trä ligger granne med ABI, i Grimmeredsområdet. Silvan ligger i Sisjön. Det kan vara bra att antingen veta namnet på en bra sågare, eller så får man övervaka processen.

När jag fick mitt lamellträ uppsågat i Eskilstuna så blev det grymt bra. där lågt det runt eller till och med under en mm! Inna dess hade jag gjort en ritning har skivan skulle sågas. Det kan vara bra att ha det klart för sig.

Det var horn jag byggde då. Kan skådas på hemsidan.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000