HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Analog kabel PC - förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Grillen
Member

154 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:09:13  Show Profile Send Grillen a Private Message
Jag tänkte först bygga mig kablar så att jag kunde koppla in samtliga utgångar från mitt Revo-ljudkort till AZ2:an. Men hittade inga bra kontakter (3.5mm stereoplugg). Hittade då dessa "färdiga" http://www.netonnet.se/item.asp?iid=45316 men de är lite för långa tyvärr. Men är de nåt att ha, är frågan?

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:12:23  Show Profile Send Per a Private Message
hej de duger väl till datorljud! är själv lycklig innehavare till ljudkort med rca och tos såväl in som ut!

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:12:46  Show Profile Send marbrink a Private Message
Tror inte den är bättre än ett vanligt lakritssnöre. På elfa finns bra 3.5mm stereopluggar.
Kolla på den här: http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/142770.htm
De har även allt annat du kan behöva till en kabel som krympslang, kabel, lödtenn, skärm, phonokontakter..
Go to Top of Page

Grillen
Member

154 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:26:44  Show Profile Send Grillen a Private Message
mitt Revo är ett av de bättre billigare korten vad gäller DA-omvandling etc. så jag har tänkt ha pc:n som 2-kanalskälla samt DVD-audio den dagen det finns mjukvara till Revo-kortet som klarar det.
Till bioljudet finns det ju en RCA-coaxutgång på kortet..
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:29:36  Show Profile Send jls a Private Message
Clou cable har

quote:
I Jaspis-familjen ingår 3 olika kablar, White, Blue och Red Jaspis. Konfigurationen på dessa kablar består i antalet skärmar, folie och skärmstrumpor. White Jaspis 1 skärm (folie), Blue Jaspis 2 skärmar (folie +1strumpa) och Red Jaspis 3skärmar (folie + 2 strumpor av olika legering). Kablarna i denna familj finns för interconnect (även i 5-pack för hembiosystem) , hörlurar (speciellt HD600 från Sennheiser), sub-woofers samt freestyleapparater (denna kabel även till datorn). Specifikation: Ledare av silverpläterad koppar 0,6 kvadrat mm Teflon isolering Skärmar av 3 olika legeringar (folie och strumpor) Kontakter Clou Cable RCA Gulpläterade, Neutrik XLR Red Jaspis åtdragbara RCA Renhet koppar bättre än 99,97% Renhet silver 99,99% Audioquest 8% silverlod Längder 0,6, 1,0 och 1,5m standard.

Edited by - jls on 2003/09/11 11:31:30
Go to Top of Page

Grillen
Member

154 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:32:38  Show Profile Send Grillen a Private Message
var köpa billigast?
Go to Top of Page

jls
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/11 :  11:49:18  Show Profile Send jls a Private Message
hör med någon av återförsäljarna på http://www.cloucable.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000