HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Anna Lind är död.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/09/11 :  17:37:43  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag fick nyheten sent idag i spanien och man blir helt kall i kroppen på en millisekund när man får det berättat för sig. Som en film.
Jag är personligen inte intresserad av politik och följer sällan debatter osv men jag har alltid sagt när man hamnat vid något politiskt samtal att Anna Lindh är nog den bästa politiker vi haft med perfekt avvägning av snabbtänkt/intelligent i kombination med ödmjukhet. Inte många som har den kombinationen.

Låt oss hoppas att hon hamnade på en bra plats....

Artphotography
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:03:42  Show Profile Send RotelPower a Private Message
*sörjer*

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:09:00  Show Profile Send Bland a Private Message
Det mesta är redan skrivet. Tänker på hennes pojkar. En intelligent, stark, och ödmjuk människa. Det är nog första gången jag fäller en tår för en "okänd".......Vilken tragedi
Go to Top of Page

jarade
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:16:17  Show Profile Send jarade a Private Message
R.I.P

Svär gör man i kyrkan...
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:16:27  Show Profile Send MartinH a Private Message
Sveriges politik har misst sin kanske bästa politiker... Man undrar varför just vi i Sverige ska missta politiker på ett tillsynes oförklarligt sätt ??
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:23:08  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Helt meningslöst Rent ut sagt fördjävligt

Vila i frid ...



Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Davidlyd
Starting Member

28 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:30:19  Show Profile Send Davidlyd a Private Message
Kondolerer

Ec aw120dmb, EC-3, Cayin A8, Dynaudio Audience 82, Denon dvd-1000, Denon tu1500rd, Kimber 4TC, Isoda electric og Infinite Resolution.Vibrapod under HT, Tema Isolator under elektronikk. - Lyd er livet!

Go to Top of Page

Darth Vader
Starting Member

30 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:34:27  Show Profile  Visit Darth Vader's Homepage Send Darth Vader a Private Message
:-(

detta är en sorgens dag,
Det gjorde inte heller min kompis 18:årsdag bättre. :-(

Niklas Bengtsson
www.ljudibil.just.nu
kofot@swipnet.se
0737272940
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:35:24  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Jag har redan skrivit att jag tycker att det är hemskt tragiskt det som skett..
men jag tycker inte att det ska bli en så stor sak av det hela.
Idag så blev även en 5 årig flicka mördad på förskolan i arvika. men ingen verkar bry sig om det.. sammtidigt som en 16 årig flicka i sundsvall hittats död på en skogsväg... Men det vill ni (vi) inte nämna här.. då börjar man ju fundera på om alla människor är värda lika mycket eller inte.
Inget emot Anna Lind. Jag önskar som alla andra att det aldrig skulle skett och jag lider med hennes familj.. Men jag ville bara säga vad jag tycker.. För jag lider minst lika mycket med de andras anhöriga.

Wilderwein
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:35:29  Show Profile Send henricsson a Private Message
Hoppas Jan O. Karlsson bara är en tillfällig lösning..

Hon lär ha varit Sveriges bästa politiker. Makalöst respektingivande, när hon talade var man tyst. Det är sällan Janne.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:36:32  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Det finns inte mycket att tillägga, men jag har mått mycket dåligt av det här hela dagen. Anna Lindh var i min mening en mycket skicklig politiker, och hon verkade också vara en trevlig och ödmjuk människa. Hennes död kan komma att få stora konsekvenser för öppenheten i Sverige, men jag hoppas att politiker även i fortsättningen skall kunna gå på stan och handla utan livvaktsskydd.
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:36:55  Show Profile Send henricsson a Private Message
Wilder, det handlar inte om en människas värde utan dess betydelse för samhället o demokratin.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Terratec
Member

146 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:37:07  Show Profile Send Terratec a Private Message
En ytterst tråkig dag för alla sanna demokrativänner i Sverige och världen. Anna var, som jag uppfattade henne, en mycket kompetent, ödmjuk och energiskt medmänniska och politiker.
Den 11/9 kommer man nog inte se fram emot kommande år - mycket "skit" verkar hända denna dag.

Vila i frid.

Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:38:40  Show Profile Send henricsson a Private Message
Soulman sa det bra,

quote:
Anna Lindh var en representant för det svenska folket. Hon var tillsatt i en demokratisk process. Ett attentat mot en officiell representant för Sverige är ett attentat mot den demokratiska processen. Och därmed i förlängningen ett attentat riktat mot oss och mot det svenska folkhemmet... Därav de starka reaktionerna från många. Inte för att skulle vara värd mer än någon annan eller något liknande.

Hmm.. lite klyschvarning där kanske men jag hoppas att andemeningen gick fram.


Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet


Edited by - henricsson on 2003/09/11 18:38:58
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:42:15  Show Profile Send poman a Private Message
Det för jävligt att det finns sådana galingar hoppas dom får fatt i
kräket, jag känner stort medlidande för hennes familj , en stor polikter har gått ur tiden för ett vansinnesdåd.


Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:50:50  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Ska vi ta det igen så att alla fattar varför just hennes död upprör oss!

Soulman skrev
quote:Anna Lindh var en representant för det svenska folket. Hon var tillsatt i en demokratisk process. Ett attentat mot en officiell representant för Sverige är ett attentat mot den demokratiska processen. Och därmed i förlängningen ett attentat riktat mot oss och mot det svenska folkhemmet... Därav de starka reaktionerna från många. Inte för att skulle vara värd mer än någon annan eller något liknande.


Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2003/09/11 :  18:57:52  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Jag ber om ursäkt för att jag inte läst igenom hela tråden.
Mvh:
Wilderwein
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4453 Posts

Posted - 2003/09/11 :  19:18:49  Show Profile Send jari a Private Message
Ondskan har åter visat sitt ansikte,
så sorgligt och meningslöst.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/09/11 :  19:20:02  Show Profile Send Johansson a Private Message
Fördjävligt minst sagt. Hoppas dom får fast den som gjorde det...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/09/11 :  19:24:32  Show Profile Send millenniumking a Private Message
En tragisk dag för den svenska modellen.
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2003/09/11 :  20:37:21  Show Profile Send Manga X a Private Message
Jag sörjer en fallen vän!
Det känns så fruktansvärt...




Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/09/11 :  23:02:21  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

OK, vi stänger för denna gången, hoppas det går lång tid till nästa.

Mordet är onekligen ett slag mot vår öppenhet och demokrati vilket är anledningen till mycket av bestörtningen. Hon var ju vår framröstade och demokratiskt valda representant. Några av Er har nämnt 5-åringen i Arvika och 19-åriga tjejen i södra Norrland, vi skänker dem också vår eftertanke denna dag. Det är på ett sätt enklare att sätta sig in i eftersom de var "vanliga" människor, inga kändisar eller politiker.

Fundera så på en sak som i viss mån kan vara en smula gemensamt för dessa 3 dödsfall. Vart tog den svenska psykvården vägen?

Jag har min 2-åring på dagis hela dagarna, vem finns att ställa till svars om det på trappen en dag står en präst och en polis?

Får jag vara en smula politisk också så vill jag säga: gå och rösta i valet. Oavsett hur din röst ser ut så kan vi alla vara säkra på att Anna Lind ville just det.



adm/sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/09/11 :  23:08:21  Show Profile Send Bravo a Private Message
Först och främst går tankarna till hennes barn och givetvis känns det som en attack mot oss alla när framträdande presoner inte kan gå ute på staden utan att riskera liv och lem.

Samtidigt vet vi ju inte orsaken till dådet, var det ett brott som tillfället bjöd, ett vansinnesdåd, är det nog de senaste psykiatrireformerna som skall lastas för illgärningen. Då var Anna Lind nog bara ett känt ansikte som kom i vägen och det kunde lika gärna varit en känd skådespelare eller motsvarande, alternativt
någon som hatar hela samhället för sina olyckor.

Ligger det något annat bakom, politiska skäl, så blir det inte meningslöst våld längre, utan något mycket allvarligare, ett hot mot det offentliga åsiktsbrytandet som frammanar spökbilder av mycket mörkare tider som vi väl alla hoppades skulle vara begravt i det förflutna.

Vi får hoppas att gärningsmannen grips snabbt och att dådet enkelt klaras upp, både för Anna Linds familjs skull som för svenska folket i helhet.

Anna Lind, vila i frid!

Samtidigt går våra tankar också till föräldrarna till den lilla flickan som mördades samma dag, som småbarnsförälder själv kan jag inte djupt nog beskriva den fasa jag känner inför detta absolut meningslösa brott.

Bravo

Edited by - Bravo on 2003/09/11 23:24:39
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/09/11 :  23:09:56  Show Profile Send hal a Private Message
Instämmer till fullo med sladd.
Nu får vi invänta och se om kling och klang kan återupprätta förtroendet för svensk poliskår eller om det skall bli ett nytt deceniumlångt trauma.
Hoppas att dom fixar det, det behöver dom.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/09/11 :  23:20:23  Show Profile Send mace a Private Message
Håller med Bravo, våra barn är 11 & 9 men inte f*n låter jag dom gå själva till o från skolan HÄR inte

Mord & dråp i alla former är ÄVEN när de utförs av stater & regeringar

Vila i Frid

Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.69 sekunder. Snitz Forums 2000