Author |
Topic  |
|
drt
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 13:15:52
|
Tjaba alla Hifi freakar. Jag är en rookie när det gäller hifi har alltid diggat musik men inte haft pengar till en vettig stereo, men detta år så ha den biten med pengar löst sig och efter ett himla lyssnade på högtalare och förstärkare så har jag nu köpt mig en anläggning som jag är väldigt nöjd med. men nu till min möjligvis dumma fråga här bland proffsen. högtalarna jag har köpt är dyaudio audience 72 bak på dessa sitter wbt kontakter som ska ta både spade och banan, ok banan kontakten är väl inga problem men hur fasen får man dit en spade ,jag har synergistic research kablar med spadar och det går inte att sätta inte dessa, utan jag har fått pressa ihop spadarna till en klump för att dessa ska får plats igenom det lilla hållet i kontakten. i manualen står det "skruva ut själva wbt kontaken och stoppa in spaden , men man kan inte lossa kontakten helt för att få in spaden det verkar vara en ny typ av wbt kontakt, är det någon som har erfarenhet av dessa kontakter
mvh Dr.T
music freak  |
DrT |
|
drt
Starting Member
32 Posts |
|
freann
Member

863 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 13:32:54
|
Hmmm... enligt manualen sak de ju ta spadar, med det gör definitivt inte mina Audience 42:or. Skumt! Du får nog terminera om kablarna med riktigt bra bananer.
/Fredrik |
 |
|
orthanc
Member

627 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 13:47:02
|
Skall väl bara vara att skruva upp wbt-konntakten så att det lilla hålet synes. sedan låta spaden ligga på var sida om gängade delen med hål i för o-kantakterad kabel och sedan skruva åt. |
Undersöker för tillfälle. |
Edited by - orthanc on 2003/09/10 13:48:04 |
 |
|
AKA
Trancelover

616 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 15:03:08
|
Har precis kollat på mina 72:or. orthanc: Det får inte plats. |
 |
|
MartinH
Audiotrade

3778 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 17:17:11
|
du kan inte bara sticka in ena sidan av spaden och se skruva åt ?? så gjorde jag på min förstärkare och det går hur bra som helst... |
 |
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 17:31:52
|
det går inte med spadar på mina 42:or. har faktiskt startat om en tråd om samma sak för ett tag sedan. |
 |
|
drt
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 21:02:56
|
Tjaba alla tack för bra respons på min fråga :-) jo MartinH visst kan man stoppa in ena sidan av spaden,, men jag tycker att har man spadar så vill man ju kunna utnyttja hela kontaktytan, när jag lånade hem högtalarna för provlyssning innan jag köpte dessa så körde jag med ena ändan av spaden,men det var precis det fick plats då kablarna hade ganska kraftiga spadar. blir nog att bygga om kablarna så att jag har bananas på ena ändan.
hoj Dr.T |
DrT |
 |
|
CC
Member

3981 Posts |
|
Nemo
Member

157 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 23:13:55
|
drt: Om du tar bort plasthöljet från kontakterna, så kan du nog använda dina spadar på vanligt sätt.
|
 |
|
Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts |
Posted - 2003/09/11 : 07:39:44
|
quote: drt: Om du tar bort plasthöljet från kontakterna, så kan du nog använda dina spadar på vanligt sätt.
Bye bye garanti och 2:a handsvärde...
|
Konsult hos Consulterna |
 |
|
drt
Starting Member
32 Posts |
Posted - 2003/09/16 : 22:18:53
|
Kör på CC's tips köper lödkolv och lod nästa lön :-) ha det gott |
DrT |