HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Clearaudio Champion **såld**
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/09/10 :  12:24:08  Show Profile Send Daniel a Private Message
Hej.
På grund av uppdatering till en skivspelare som tar 2 tonarmar så säljer jag min kära Champion. En bra sak med Champion är att den kan uppgraderas i två steg, Level 1 och Level 2. Level 2 är så gott som en ny spelare med nytt lager, tallrik mm. Framtidsäker mao.

Spelaren säljes utan tonarm och pickup. Vilket är en bra sak för då kan du köpa rätt arm från början. Clearaudio moddade Rega armarna är nämligen inte de bästa. Hör gärna av dig om du behöver råd. Den köptes 2002 på Veteran Hifi. Den har inga defekter och är komplett med originalbox, tillbehör och manual. Nypris 10.000:-. Säljes för 7000:- eller bud.

Den låter mycket bra, transparent, snabb och rytmisk. En rejäl uppgradering från t ex Rega P3 och liknande. Den har betydligt fylligare bas och klangkropp än Rega spelarna. Och är betydligt roligare att lyssna på än de flesta CD-spelare:)

Jag har två tonarmsplattor till den (Rega och SME), och levererar den ena. Vill du även ha den andra så kostar den 700:- (nypris 1250:- ).

Dessutom kan jag tänka mig att sälja några Tweaks för den som är intresserad. Jag har egenutvecklade kolfiber/resin puckar (låter bättre än BDR-puckarna för 800:-/st) fast de är inte lika snygga som originalen. En stor puck till motorn finns också. Jag har även en specialgjord glasskiva och SD-kuddar. Jag svarar gärna på frågor angående uppställning mm. Jag säljer dessa tweaks för materialkostnad, dvs ca 1200:-

Mvh
Daniel Hofmann
0708-4329888
daniel@ikstockholm.com

Edited by - Daniel on 2003/10/15 13:48:53

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/10/06 :  10:22:24  Show Profile Send Daniel a Private Message
upp
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/10/10 :  09:43:21  Show Profile Send Daniel a Private Message
pupp
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000