Author |
Topic |
|
sebadoh
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2003/09/09 : 22:07:12
|
hej, jag behöver lite råd, ska köpa en beg cd spelare från en kille i norge, priset är på 12 tusen, hela paketet väger 18 kg, han kan skicka den från strömstad så jag slipper tull avgift, hur ska man sköta betalningen på bästa sättet så ingen av oss bli lurad av den andra, postförskott eller betalning när man får paket via bussgods, vore tacksamt för lite tips och råd, ha det gott, William |
....too much is never enough.... |
|
orthanc
Member
627 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 00:34:26
|
Vill han lura dig kan han ju alltid lägga i sten i paketet så det väger 18kg. Inte lätt sånt där. Bästa är väl alltid om man kan hämta det själv. Annars lär man nog känna efter om man litar på personen i fråga. Känns ju tryggare att få den med postförskott eller betalning när man får paket via bussgods känns väl båda bättre än förskottsbetalning iaf(Känns som att chansen att bli blåst är halverad enligt mitt tycke). |
Undersöker för tillfälle. |
|
|
sebadoh
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 07:14:22
|
håller med dej...det är ett spel...vågar man chansa eller inte... det är ett fynd pris men få man tegel stenar så är det inget fynd längre... får ber honom lägga undan den och hoppas att den finns kvar när man kan åka en sväng till strömstad vid ett senare tillfälle och hämta den själv...
|
Edited by - sebadoh on 2003/09/10 07:18:48 |
|
|
bambadoo
Member
197 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 09:23:53
|
Jeg bor i Norge. Jeg har handlet endel både som kjøper og selger og har aldri hatt noe problem med noen. Du kan registrere deg på www.hifisentralen.com og spørre om seriøsiteten der om du har kallenavnet da. Uansett om han lurer deg så gi beskjed så skal jeg gi han juling |
|
|
bambadoo
Member
197 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 09:24:45
|
Jeg har også handlet privat fra en person i Sverige. Det gikk helt fint. Jeg satte inn penger på hans konto og han sendte varene. det var et sjansespill, men det gikk fint. |
|
|
sebadoh
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 09:27:41
|
tack för tipset, ska logga in på www.hifisentralen.com ikväll,
|
|
|
Larsen
Member
833 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 11:39:57
|
Eller så kommer ni överens om att du betalar halva nu och resten när du får varorna. Då får ni båda chansa lite. |
Har ingen koppling till varumärket Larsen |
|
|
sebadoh
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 20:29:32
|
bussgods har efterkrav så man kan betala först när man får paketet...det låter bra för min del, ska bara kolla om pengarna kan sättas in på ett norsk bank kontot... |
|
|
Gebex
Member
884 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 23:24:36
|
Jag har tyvärr haft problem med en säljare från Norge. Han hette Tore K. Men tyvärr så hittar man oseriösa säljare lite var stans. Försiktighet är en dygd. |
|
|
sebadoh
Starting Member
40 Posts |
Posted - 2003/09/10 : 23:36:52
|
den här inlägg hittade jag i en norsk hifi sajt, man kan inte vara för försiktig nu för tiden, William
Svindler i aksjon blant oss!!! « Legg inn: I dag klokken 19:16:56 » Meld fra til admin | Svar med quote | Rediger innlegg
-------------------------------------------------------------------------------- Hei alle sammen.... Det viser seg att det er en mulig svindler på gang i miljøet. Han opererer under navnet Tom Henning Meyer og befinner seg i Kopervik. Har forskuddsbetalt for en Harman Kardon AVR 7000 (1000,-) men har ikke sett noe til den ennå. Flere andre jeg har snakket med har opplevd det samme. Han er anmeldt for ett tilfelle av svindel allerede, jeg kommer til å gjøre det samme til uka. Noen flere som har historier om denne karen? Heter dessverre også Tom.... |
|
|
bambadoo
Member
197 Posts |
Posted - 2003/09/11 : 08:42:52
|
Ja jeg hadde akkurat tenkt å sakse dette fra www.hifisentralen.com Ja det ser ut for at det finnes useriøse folk. |
|
|
|
Topic |
|