HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slö server???....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/09 :  18:48:23  Show Profile Send J-son a Private Message
Jag vet inte om det bara är jag som upplever att "laddtider" här på forumet har blivit längre efter uppgraderingen.....om det är fler som upplever det så kanske administratörerna kunde kolla upp detta problem.

Förövrigt, jäkligt schysst layout. Ett klart lyft, Grattis!

Edited by - J-son on 2003/09/09 18:49:16

geten
Member

320 Posts

Posted - 2003/09/09 :  18:50:51  Show Profile Send geten a Private Message
Ja det går mycket långsammare än med den gamla layouten!

// Johan
Go to Top of Page

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2003/09/09 :  18:51:20  Show Profile Send iffe a Private Message
Gissningsvis så slöar den här varianten ner servern eftersom den är mer nertyngd av grafik. Jag föredrar forumen så enkla som möjligt måste jag säga, går nästan alltid snabbare och smidigare.
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/09 :  18:55:57  Show Profile Send J-son a Private Message
Ja då är det bara att uppgradera servern ordenligt med smått och gott så att vi får lite mer fart igen..
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:18:41  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Bara jag som inte föredrar den här layouten? Snacka om rörig.
Får ju huvudvärk av den.
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:23:22  Show Profile Send J-son a Private Message
Ett tips som kanske fungerar för att snabba upp det hela är att gå in i "rullgardinen" där man väljer hur långt tillbaka i tiden man vill se meddelanden. Från början tror jag det är inställt på 1 månad men om man väljer t.ex senaste veckan så borde systemet bli lite snabbare. Det borde ju räcka för Er som ofta är inne på forumet.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:36:46  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Grafiken i sig tror jag inte är direkt orsaken bakom att det är slöare utan mer alla nya funktioner och en massa ny info om tex hur många medlemmar som är online etc. Desto mer sån info man har desto mer förfrågningar måste hela tiden skickas till servern för att få svar på dessa hela tiden. Det kan även vara att det är vissa delar av det nya forumet som behövs optimeras för att det ska jobba snabbare men skulle mer gissa på det tidigare alternativet.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2003/09/09 :  19:53:41  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Olidligt långsam

Jag får vänta minst en minut på varje sida.......hoppas det är något som kan fixas

Jag tycker det är kul med nytt och även om det är lite rörigt vid första anblick så vänjer man sig väldigt fort och kan säkert dra nytta av nya funktioner - MEN är det på bekostnad av snabbhet så tror jag INTE på succé av denna site

Artphotography
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:01:14  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Lugn i stormen!

Detta är bara en tillfällig lösning, slutmålet kommer att vara snabbare samt se annorlunda ut. Det är mycket datakraft att baxa runt på när det skall göras förändringar, lika smidigt som en supertanker ungefär som går in och ut ur olika hamnar...

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:01:47  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Nää som sagt mycket segt.. [Ugh] Men det borde inte vara några problem att få fart på sidan. Vad kör vi på för burk, minne, och framförallt vad har vi för lina?

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:52:38  Show Profile Send gcs a Private Message
Inte nog med att det är segt jag vill oxå se hela bilden vilket jag gjorde innan omdaningen. Jag är inte så duktig på datorer det kanske finns någon inställning som jag inte hittar.
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:58:15  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Egentligen så tycket jag att SNITZ forum i grund och botten är alldeles för plottrigt, har för många onödiga funktioner och är alldeles för långsamt.

Bättre vore att byta till något helt annat.

Vad är det för databas ni använder till forumet? Access eller MS SQL?
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  20:58:41  Show Profile Send Sentinel a Private Message
gcs>>> gör som jag, köp en större monitor

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/09/09 :  21:36:19  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Borde dessutom gå lite saktare i början, innan alla 3000 medlemmar har fått ner alla iconer odyl till sin chache.

Som sladd redan sagt; håll ut!

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/09/09 :  22:05:06  Show Profile Send Gebex a Private Message
Nu gick det tillbaks till den gamla layouten. Nu är servern inte långsam längre. Allt svarar snabbt som attan.
Go to Top of Page

Sentinel
Member

180 Posts

Posted - 2003/09/09 :  22:07:08  Show Profile Send Sentinel a Private Message
Nja mitt går fan lika segt med vilket som (ADSL)

...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  22:25:31  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Nu går det som blixten när det gamla gränssnittet kom tillbaka!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/09/10 :  00:01:37  Show Profile Send brumel a Private Message
Wavooooooooooom.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000