HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken skillnad på ljud i HK HD-750 och HK DVD25
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolv
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:27:16  Show Profile Send Rolv a Private Message
Jag personligen tyckte att det var en enorm skillnad till DVDns fördel. Och eftersom jag har tänkt mig att skaffa Hemmabio, undrar jag om det går att ha DVDn kopplad till 2 förstärkare. Tex. optisk till Hemmabion och analogt till "tvåkanalaren". Är detta möjligt. Någon annan som håller med på dåligt ljud i HD-750?

Edited by - Rolv on 2003/09/09 14:37:01

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:30:29  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Ja, du kan köra hembio digitalt ut från DVD:n och använda processorns DAC för det ändamålet och så använder du DVD:s DAC för tvåkanalsljudet och kör analoga signalkablar också.

Jag kör själv så...

Fast jag kör allt till samma försteg...

Edited by - Pjotre on 2003/09/09 14:31:26
Go to Top of Page

gudmundsson
Member

166 Posts

Posted - 2003/09/09 :  15:40:28  Show Profile Send gudmundsson a Private Message
Jag vet inte hur dvd25 låter, men kan bara säga att du ska akta dig för HD-750, värre skit får man leta efter...

väsnas, tar inte alla cds (dock efter att ha "bootat" som skiten några ggr")
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/09/09 :  15:46:04  Show Profile Send Roq a Private Message
Rolv: Jag hade tidigare DVD25 och tyckte att ljudet var mycket bra för att vara en DVD-spelare i den prisklassen. Lika bra eller bättre ljud jämfört med många av de CD-spelare jag prövade när jag skulle byta till en ren CD-spelare
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/09/09 :  17:04:34  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
Kopia av meddelande:
Jag personligen tyckte att det var en enorm skillnad till DVDns fördel. Och eftersom jag har tänkt mig att skaffa Hemmabio, undrar jag om det går att ha DVDn kopplad till 2 förstärkare. Tex. optisk till Hemmabion och analogt till "tvåkanalaren". Är detta möjligt. Någon annan som håller med på dåligt ljud i HD-750?

H/K's återförsäljare gör det, iaf den jag har pratat med (AVD i S-vall). Har också hört att de tillverkas i olika fabriker och att HD-750 lär ha sämre byggkvalitet. (Någon annan kanske vill rätta detta påstående?) Har dock inte jämfört själv.

No hay banda
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/09/11 :  19:38:51  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Jag har en HK DVD21 som jag använder som enbart dvd spelare. Men jag har självklart testat cd ljudet på den, och den låter helt klart mycket bättre än HD 750:n även den! Jag funderar förresten på en sak, vilken skillnad är det egentligen på DVD 25 och DVD 21 förutom progressive scan funktionen i DVD 25:an? Ingen som jag ännu har upptäckt...

Edited by - millenniumking on 2003/09/11 19:39:09
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2003/09/11 :  19:45:23  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Jag har inte hört DVVD25 men jag har ägt en HD 750. I ett halvår stod jag ut, sen åkte den all världens väg. Dålig byggkvalite, vasst ljud med dåligt mellanregister och bas. Lägg till en mycket dålig byggkvalite. Undvik skiten är mitt råd! Det kan inte bli mycket sämre.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

Rolv
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/09/11 :  21:26:38  Show Profile Send Rolv a Private Message
Jag har öppnat en tråd tidigare om "Kallt ljud" i black diamond högtalare. När jag fick dvd 25:an så var det problemet borta. Jag förstår nästan inte fortfarande vilken enorm skillnad det är. Tanken har slagit mig att ringa till Harman och fråga om de är medvetna om detta eller om jag bara har ett "måndags-ex" på cdn. Känns ju som om Cd-spelaren är ett riktigt katastrof-köp nu när jag hör ljudet från DVDn. Nästan så att man ska kräva att få lämna tillbaka cd:n.
Go to Top of Page

Erik Johansson
70-tals OA!!!!!

873 Posts

Posted - 2003/09/11 :  21:46:28  Show Profile Send Erik Johansson a Private Message
Skriver under på det Peter skriver. Sämre kvalitet än HD750 är mycket, mycket svårt att hitta. Min var paj vid leverans. Efter en dryg månad på service så fick jag tillbaks den och samma fel (slutade helt plötsligt att läsa skivor när man spelar en stund) uppträdde redan efter en halvtimme. Då krävde jag pengarna tillbaks och då killen i butiken var seriös och trevlig så fick jag det utan tjafs.

/Erik

Edited by - Erik Johansson on 2003/09/11 21:47:03
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000