HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 audax?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/09/08 :  21:19:12  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
Hej på er jag har sett att audax är borta från hifikit är det så som jag har hör att audax är uppköpt och kanske nu då borta?
ha det så bra mvh stefan...

[size=1]driver R.A.L

fidelityn
Member

870 Posts

Posted - 2003/09/08 :  23:23:40  Show Profile Send fidelityn a Private Message
Det finns Audax på www.elfa.se
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/09/09 :  00:43:51  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Stefan
Audax finns men HK som har köpt upp denna anrika firma, har ändrat helt och hållet på policy, profilen, ambitionen. Det ser ut att bli ett slätstrucket, billighets märke för lo-fi.
Benny Glass på diyparadiso (aquablue) är insatt och säger det rent ut. Annars går det inte att få någon som helst officiell information. www.audax.com finns ej längre utan man omdirigeras till www.audax.fr med gammal, icke aktuell information.
Läs förresten Benny Glass högtalarråd. Åtm jag finner dessa läsvärda.
Dimitri
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2003/09/09 :  01:51:41  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
Hej demitri fint att hör a av dig jag skall se mig om blir nog att fundera ut någon ny lösning .tack
mvh stefan

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  14:18:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det här är ju rena katastrofen! Vilka märken kan man tänka sig i stället? Focal förstås.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2003/09/09 :  23:00:27  Show Profile Send Björn N a Private Message
jag kan mkt väl tänka mig att Audax har haft stora lönsamhetsproblem, varför skulle annars ett stort företag köpa upp det?
Verkligen tråkigt om Audax inte längre blir ett seriöst alternativ, jag som vart inne på att prova

Men man får väl hålla tillgodo med Focal, Scan Speak, Eton, Thiel mfl mfl!

Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  23:12:52  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
fasen just när man seriöst börjar fundera på ett högtalarmärke till sina experiment.
hur länge tror ni att elfa har kvar de elementen till försäljning?

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2003/09/09 :  23:52:09  Show Profile Send Uniper a Private Message
Detta låter inte kul. Audax element är svåra att slå om man ser till pris/prestanda. Vilket märke ska man nu välja till eventuella budget-projekt?

När köptes dom upp, var det länge sen?

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/09/10 :  01:42:16  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Ang alternativ till Audax. Kan vara bra att läsa
http://www.diyparadiso.com/advicespeak1.htm
Dimitri
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/10 :  09:19:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hehe...
"Horns are fantastic, they get the adrenaline flowing"
Tänk den som hade tid att bygga allt...
Fostex FE204 tillverkas väl inte längre heller. Den lät förbaskat
bra den med, fixade sådana åt en kompis en gång. Inga filter!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2003/09/10 09:23:44
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000