HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Darkthorne, återutgivning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BluesBoy
Member

160 Posts

Posted - 2003/09/08 :  13:26:28  Show Profile Send BluesBoy a Private Message
Ok jag har ett problem, det gäller Darkthrone's skiva A blaze in the northern sky. Jag köpte den nya remastrade utgåvan som släppts nyligen, och vad märker jag, jo överstyrning. Och rejäl sådan dessutom. På första spåret hörs det tydligt, låter som om högtalarna är spräckta. Ljudet ligger någonstans i diskanten och ligger med på alla låtarna hela tiden. Det är omöjligt att inte höra och förstör skivan totalt. Att detta ljud skulle varit med på original-tapen har jag svårt att tro då inte ens de mest rabiata Black-Metal fansen kan acceptera detta, hur kan Peaceville släpp ivag något sådant här?
Dessutom skall skivan vara remastrad, vilket jag har mycket svårt att tro, om inte personalen var döv.
Så, någon mer som har skivan i denna utgåva och upplevt samma problem. Jag sörjer eftersom detta ändå är en milstolpe inom den extrema hårdrocken och borde behandlas därefter.

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2003/09/08 :  13:55:21  Show Profile Send aolite a Private Message
Har en omastrad version, har aldrig tänkt på det? Men du kanske har ett mer högupplöst system äm mig. Blev förskräckt när jag fick reda på att de släppt en remastrad version
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/08 :  15:09:29  Show Profile Send nin a Private Message
Vart på första spåret?? Ska kolla min nyutgivna LP om det är samma på den med.
Go to Top of Page

jarade
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/08 :  17:29:07  Show Profile Send jarade a Private Message
BluesBoy -->

Har upplevt samma problem, alla PVille-nyutgåvorna med DT lider av något ljudförsämrande...tyvärr...

Svär gör man i kyrkan...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000