HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dimmu Borgir ny platta
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/05 :  13:42:13  Show Profile Send dole a Private Message
Den nya plattan är nu beställd

Death cult armageddon


quote:
Norska symfoni-Black Metal-kungarna Dimmu Borgir har på sitt nya album tagit hjälp av Fredrik Nordström i Studio Fredman och förväntningarna är höga. De infrias dessutom med råge! Nya albumet överträffar allt de tidigare gjort tidigare och höjer ribban ytterligare några steg citat: Ginza

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/09/05 :  19:45:45  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Samma här!

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/05 :  21:28:43  Show Profile Send nin a Private Message
Har såklart beställt vinylen som även har en extra låt!
Go to Top of Page

hordac
Starting Member

11 Posts

Posted - 2003/09/05 :  21:39:56  Show Profile Send hordac a Private Message
quote:
De infrias dessutom med råge! Nya albumet överträffar allt de tidigare gjort tidigare och höjer ribban ytterligare några steg


Tycker den här skivan var rätt bra, dock inte som Enthrone Darkness skivan.
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2003/09/05 :  23:14:07  Show Profile Send aolite a Private Message
Blir skeptisk när recensenter skriver i stil med:
-Jag tycker inte om blackmetal men det här är bra... Är det verkligen bra? De skall väl ha fått till en för bm bra produktion, men det viktigaste, är musiken något att hänga i julgranen

Ni som tycker om denna skiva lyssnar ni på övrig blackmetal?
Go to Top of Page

emp
Member

127 Posts

Posted - 2003/09/06 :  11:28:59  Show Profile Send emp a Private Message
Verkar vara bra (har ju lite smakprov), blir till att köpa :)

aolite: Jag har de flesta av Dimmus tidigare skivor, men lyssnar mest på Death/Trash annars.

Edited by - emp on 2003/09/06 16:26:50
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/06 :  16:19:42  Show Profile Send nin a Private Message
aolite, Har inte hört denna skivan än, orkade inte ladda hem den utan köper vinylen direkt. Om jag lyssnar på övrig black metal? Juppz, har lyssnat på black metal sedan Venoms glansdagar.
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2003/09/07 :  01:32:26  Show Profile Send aolite a Private Message
Jag hör till dem som inte räknar Venom som black Har hört en låt från skivan, föll mig inte riktigt i smaken, får väl ladda ner fler och se om jag gillar dem, bara för att en låt är dålig behöver det ju inte betyda att skivan suger.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/07 :  03:31:52  Show Profile Send nin a Private Message
aolite, VA!!! Nu får du allt skärpa dig grabben Venom var ju dom som SKAPADE black metal tillsammans med Bathory. Hmmm...
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2003/09/07 :  15:50:31  Show Profile Send aolite a Private Message
Visst det var de som myntade uttrycket. Har ju visserligen bara hört enstaka låtar som ex. Blackmetal. Tycker varken det är bm eller bra Bathory däremot håller jag med om.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/07 :  17:47:39  Show Profile Send nin a Private Message
Ursäkta dole att vi håller på såhär i din tråd. Jag har bara en fråga till aolite:

HUR kan dom som skapar en ny kategori musik (Venom SKAPADE black metal) inte låt som den kategorin?? Så kan man ju inte säga alls! Det är som att säga att Black sabbath, en av heavy metals grundare, inte låter heavy metal!
Venom skapade black metal, dom är/var black metal.
Dimmu Borgir är också black metal, dom har utvecklat soundet från gamla Venom och Bathory till något nytt. Samma som Mayhem har gjort på senaste plattan (som är en av dom bästa black metal plattorna någonsin enligt mig).
Du får nog kolla upp historian lite bättre och lyssna på Venom mera innan du slänger ur dig sådana kommentarer
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2003/09/07 :  21:15:13  Show Profile Send aolite a Private Message
Jag får erkänna att Venom inte var lika dåliga som jag kom ihåg, håller dock fast vid att de inte har mycket med senare bmband att göra, även fast de nu har skapat genren. Celtic Frost och Bathory tycker jag har format musikstilen. Inte Venom förrutom namnet då.
Är jag ute och cyklar, antagligen men skulle vilja få reda på något mer blackband som låter som Venom.

Att GDoW skulle vara den bästa blackmetalskivan håller jag inte med om fast bra är den, lite för mycket prat och för lite jälvlar anama bara. Skulle nog rösta på något istil med Darthrone's Ablaze.

Ursäkta dole för hijackingen.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/08 :  00:48:58  Show Profile Send nin a Private Message
aolite, Du har PM
Go to Top of Page

jarade
Member

66 Posts

Posted - 2003/09/08 :  10:22:53  Show Profile Send jarade a Private Message
Dimmu Borgir black metal?

snälla...svär gör man i kyrkan...

Svär gör man i kyrkan...
Go to Top of Page

aolite
Member

233 Posts

Posted - 2003/09/08 :  11:52:54  Show Profile Send aolite a Private Message
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/09/24 :  20:07:17  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Nu är den på plats i S1'an och det verkar som "norrmännen" har gjort ytterligare en kanonplatta. Var tvungen att beställa den på DVD-A....

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/26 :  09:15:23  Show Profile Send dole a Private Message
Den lät lite slätstruken i början, typ bara mangel. Men nu har den gått flera gånger om dagen i en vecka, och nu har det börjat hända saker. Den är bra, riktigt bra men inte lika bra som förra skivan som är ett mästerverk. (Och jag har biljett till konserten 27 oktober )

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2003/09/26 :  14:44:33  Show Profile Send nin a Private Message
dole, Det är vanliga CD'n du har eller har du DVD-A skivan?? 27:e, är det sthlm eller i malmö då?
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/26 :  16:08:15  Show Profile Send dole a Private Message
Nin
Det är Digipaken jag har.
Och konserten är i sthlm på fryshuset, Arenan.

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000