Author |
Topic |
|
SZR
Guran!
1515 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 08:56:51
|
Hej Sten, Jag skulle behöva en B1.39 i bok/grönt, något som du kan hjälpa till med? Någon annan som har en och vill sälja?
//StefanZ "Art is just short for Arthur |
|
Sten
Vad får det lov att vara?
1033 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 09:49:50
|
Har ett demoex kvar i den färgen som tyvärr saknar kartong. Men den är helt felfri och har inte gått speciellt mycket. Ca 100 timmar kanske. Du kan få 15% rabatt på den. Kostade egentligen 4400:-.
Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P |
|
|
n/a
deleted
63 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 11:58:22
|
Tjena, en exakt sådan subwoofer köpte jag, jävligt bra för sitt pris måste jag säga :)...gav 3800 på onoff. obs, jag kompletterade min övriga live serie... Men iaf den är vädligt bra till filmer och musik på låga frekvenser. men har sina höjder i hemma bio, får hela huset och skaka :)..
/mvh s.p.
|
|
Sten
1033 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 12:12:15
|
Håller med om att den är väldigt bra. Modellen utgick dock för två år sedan och går nog inte att få tag i ny längre. Det var förmodlogen därför som du fick den till ett så bra pris.
|
|
SZR
Guran!
1515 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 12:15:26
|
Hej grabbar, jag vet att den är bra, för jag har en!!! Köpte den beggad (i absolut nyskick) av en kille i Helsingborg i höstas, 2.200:- med frakt han hade betalt 3.990:- enl medföljande kvitto. Vill nu ha en till, men är nog inte beredd att betala mer än 3.000:- ? Tack ändå Sten för erbjudandet.
|
|
Sten
1033 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 14:23:27
|
Så bra pris kan jag tyvärr inte ge. Jag måste ju ha råd men min dagliga dos av gåslever.
|
|
SZR
Guran!
1515 Posts |
Posted - 2002/08/23 : 20:52:32
|
Sten, vad är det bästa pris du kan åstadkomma?
|
|
n/a
deleted
63 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 00:46:10
|
Jo, fast alltid när Audio Pro's produkter "utgår ur produktion" så tar det några år. Detta gäller alla deras produkter nästan, men den värsta var nog Subzone. Den var seglivad. När jag fixade en sådan till min kompis så var det över två år sen dom hade slutat tillverkat dom sa dom. Så jag prutade till 1700. 1 och ½ år senare såg jag den på onoff för 2600. :)...och ni som inte har hört denna så kan jag tala om att den får hela huset att skaka....värre än b1.39 live...inte dom lägst frekvenserna med från 40-50 hz och uppåt så spelar den ruskigt högt. Blir nästan ögonflimmer :)...jag är fortfarande imponerad hur dom fick så mycket tryck av en sådan liten subwoofer med 2 st 6.5" element...imponerande vad tryck. ingen finlir subwoofer iof men fan vad bas det kommer *imponerad*
Sten: minns du denna modell ?..
Haha och det mest irreterande var (angående b1.39) var när min kompis farsa köpte den Sprillans ny på auktion för 500 kronor!...bara för typ dom som var där inte visste var det var...sen köpte jag den efter för 3800.
/mvh s.p.
|
|
n/a
deleted
63 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 00:57:43
|
quote:
jag vet att den är bra, för jag har en!!! Vill nu ha en till, men är nog inte beredd att betala mer än 3.000:- ?
tja...vad ska du med två till ?..stort rum att fylla ut i eller ?...eller vill du ha mer biomuller ?... eller stavas det mölller eller hur är det?
Eller vill du helt enkelt ha stereo bas =) ?... Jag skulle också vilja ha yttligare lite mer muller på typ den lägsta frekvensen.....typ 23 hz lr vad den går ner till ?..25 kanske det var...den spelar inte det så högt...kanske blir lite bättre med två :).....för mkt biomuller kan man knappt få : )..
Du kan inte hitta en beggad ?...iof dom flesta som har en är nöjda med den....prova att ringa till onoffs centrallager...typ min kompis köpte ett par frontar som dom inte hade haft i butiken på evigheter för att dom hade gått ut eller nåt....så hade dom några par kvar i central lagret...han fick det gratis fraktat också :)... humm det kan ha vart elgiganten också..
/mvh s.p.
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 01:11:56
|
hmmmm jag hade en sådan sub =((((
jag dissade den hårt och köppte sonys SA-WX90 som var bra mycket bättre... jag tyckte inte ens att det gick att jämföra dom 2 =(((
hur som så åker sony:n nu med för den håller inte heller måttet till mina nya högtalare =(((
så lyssna (/¤&(/¤&(/¤( noga innan ni köper.. Sonyn:n låter sjukt bra om man jämför många andra, men tyvär lite för slö... iofs lika snabb som b1.39 men endå för slö =((((
//jonas
"Newcastle vs Westham 4-0 |
|
|
n/a
deleted
63 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 02:26:04
|
Vad var det som var så dålig på b1.39 då ?..och vad skiljer dom åt ?...det som gör audio pro's små subbar så effektfulla för sin storlek är ju att förstärkaren ALLTID ger 100%. Och detta tvingar elementet att gå på ett annat sätt än vad lådans volym tillåter....och på b1.39 så är angiven effekt 400 watt (rms)...så det blir ju en del av det :)
När jag menar att den alltid går på 100% så menar jag att den aldrig går på t ex 45%....men det ger alltid 100% men i ett viss antal millisekunder lr vad man ska säga för att få önskat ljud
jag diggar den starkt iaf...har inte hört någon subwoofer i samma prisklass matchat den, då har ja ginte lyssnat på sonyn iof. Den kanske låter bra.
edit: det kallas visst ace base technology tror jag :)
/mvh s.p.
Edited by - Stefan Persson on 2002/08/24 02:27:0 |
|
|
n00b
"Besan"
1532 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 09:32:20
|
Jag tyckte det lät som att den inte var helt tyst när den skulle vara tyst. Ungefär som att den fick med sig en massa skräpljud som inte skulle varit med. Om man lyssnade noga så kunde man höra andra saker än basen som jag inte hörde i sony:n precis som om den var delad för högt upp ??? Lite svårt att utrycka mig =))
Den ger inte på långa vägar lika hårt tryck som sony:n heller. Det var dom på referenceaudio som rekomenderade den när jag var inne och sa att jag inte var nöjde med audiopron. Tydligen hade dom blivit överaskade med hur bra den lät (spelar iofs mindre roll vem som tycker den är bra) Jag var iaf ganska osäker .... märkesbögen i mig ville ju inte ha en best där det stog sony på i rummet =)))))))
Den ser ganska hård ut också =)))...39kg muskler =))
//jonas
"Newcastle vs Westham 4-0"
Edited by - n00b on 2002/08/24 09:33:22
Edited by - n00b on 2002/08/24 09:33:4 |
|
|
Sten
1033 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 10:50:29
|
OK då SZR, du får 20% på den. 3500:- alltså.
|
|
Sten
1033 Posts |
Posted - 2002/08/24 : 10:54:03
|
Jodå Stefan jag minns SubZone och jag gillade den inte. Har för mig att jag sålde den för 1995:-. Jag tyckte att Yamaha´s minsta modell då lät bättre/renare för ungefär samma pris.
|
|
|
Topic |
|