HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Fråga om XLR-kontakter. *Fixat!*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/09/05 :  21:52:47  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Nu börjar det spinna här!

Går det inte bra att ha skärmen kopplad i andra änden istället? Och sen i mottagaränden dra en bit sladd från stift 3 till stift 1.

Vad jag förstått (!) så menar du likadant men tvärtom. En XLR i varje ända och så klipper man skärmen bara i sändaränden, samma sak du menar?


Den enklaste för mig är att bara löda en sladd mellan stift 3 och stift 1 och då ska det väl bli kortslutet på mottagarsidan?

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream

Edited by - MaxMartin on 2003/09/05 21:53:25
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/09/05 :  22:00:06  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
"Går det inte bra att ha skärmen kopplad i andra änden istället? Och sen i mottagaränden dra en bit sladd från stift 3 till stift 1."

Detta går jättebra. Dock så måste skärmen, om du har en kabel med endast en ledare och en skärm vara kopplad i RCA-kontaktens skärm och på stift 1 på XLR-kontakten. Har du en kabel med 2-ledare och en skärm, så skulle jag koppla en ledare mellan RCA-plus och XLR_2, den andra ledaren mellan RCA-jord och XLR_1. Skärmen skulle jag koppla mellan RCA-jord och sedan låta den vara lös i mottagaränden.
Sedan kan/bör man kortsluta -ingången med en kabelbit mellan stift 1 och stift 3 på mottagaränden.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2003/09/05 :  22:44:08  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Nu funkar det! Tack igen Wolfie!

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000