HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Iyyahh, ångrat mig!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/09/03 :  04:50:54  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Efter att hört polarens bredbandare, byggd på chassit av en Proac-klon så tänker jag följa hans exempel. För ack så bra dom lät (FE127E). Att en 4.75" kan låta så mäktigt övergår mitt förstånd....

Har redan byggt "kropparna" till Proac-klonen, men tänkte räkna om litermåttet så det passar dom Fostex-element jag beställt (FE167E).

Eftersom det kommer bli en hel del luft kvar så tänkte jag fylla det med sand, helt enkelt för att få lite tyngd/djup i lådorna.
Kommer även endast att "måla" dom med bitumen, istället för att köpa mattor. Vi får väl se hur bra det blir ;)

Hålle era tummar nu, det här skall bli intressant ;)

-Vecc

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/09/03 :  07:36:44  Show Profile Send Larsen a Private Message
Ja, visst är det något speciellt över bredbandare.
Skriv mer hur det går med ditt bygge.
Till FE167E har Fostex gjort en galant lösning med stativet som basreflexrör, men den kanske du redan sett.
http://www.fostex.co.jp/int/pages/products/spunits/enclosure/enclimage/167e_enclrev.pdf

Jag funderade ett tag på att använda tex 3 st FE167E fram i bioanläggningen och mina gamla FE103Sigma bak.

Har ingen koppling till varumärket Larsen

Edited by - Larsen on 2003/09/03 07:40:16
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000