HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lever audio tronic ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

allbinn
Member

119 Posts

Posted - 2003/09/02 :  23:04:01  Show Profile Send allbinn a Private Message
Lever Audio-tronic, finns det fortfarande verksamhet?
Hemsidan har sett likadan ut sedan 90-talet.
Får ibland ett sug efter ett par CM3-Pro, finns det reservdelar eller säljs de fortfarande som nya?
Någon som vet?

Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/09/02 :  23:12:48  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
bra fråga.. ! =)
Jag vet en som vill sälja sitt par AUDIO-TRONIC MEGATREND/ATHENA om det skulle vara av intresse.
http://www.algonet.se/~upside/page3/main.htm
Go to Top of Page

allbinn
Member

119 Posts

Posted - 2003/09/03 :  07:35:41  Show Profile Send allbinn a Private Message
Ahh ett par megatrend hadde ju suttit fint, OM jag haft hus och inte en lägenhet. Vore synd att ha såna högtalare och inte kunna nyttja dem fullt ut.
Kommer ihåg att jag blev MÄKTA imponerad när jag lyssnade på dem på en hifi-mässa (slutet på 80-talet tror jag).

Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/09/03 :  08:56:24  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
Jag har ett par CM3 och har bytat diskanter i dem några gånger men senast för 5 år sedan så fick jag ingen kontakt med Audio-tronic, så då köpte jag ett par Gamma Horn från HiFi kit (tror jag de heter), Det är i stort sett samma element som sitter i CM3:orna, sedan köpte jag några extra membran till banddiskanterna. Basarna är KEF element kommer inte i håg vilken beteckning.
Bengtssson som drev (driver) Audio-tronic har enligt rykten flyttat till USA och arbetar bla. för ett företag som heter American Technology Corporation (http://www.atcsd.com/) och har även varit involverad i konstruktionen av högtalare för flera kända amerikanska tillverkare (tror det ver Mark Levinson sina stativhögtalare bla.).
Berätta gärna mera om någon hittar mera information.
Jag är mycket nöjd med högtalarna som skall var helt faslinjära och en av de få som kan återge en fyrkantsvåg. Har kört med aktiv delning och använt en Decca banddiskant, istället för orginal Gamma VLD-12, Deccan är utan horn och har sämre verkningsgrad änn Gamman så den kräver en egen förstärkare.
Denna kombinationen har fungerat utmärkt. Körde Tandberg monoslutsteg 3009 på CM3orna och quad 33 monuslutsteg (modifierade,ombygda) på Decca diskanterna.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Niclas Williams
Starting Member

18 Posts

Posted - 2003/09/03 :  09:03:03  Show Profile Send Niclas Williams a Private Message
Jag är intresserad av ATHENA vem skall jag kontakta.
Mvh
Niclas
Go to Top of Page

mrmix
Member

340 Posts

Posted - 2003/09/04 :  09:01:58  Show Profile Send mrmix a Private Message
audiotronic finsn inte längre, skaparen bo bengtsson har tydligen nytt projekt på g, men han kan kanske fixa ny diskant till dig med cm3orna, han bor i uppsala å kan nog kontaktas via mailadressen på sidan,
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2003/09/04 :  09:09:15  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Här är Bosse Bengtsson och Mark Levinsson's nya projekt.
http://www.redrosemusic.com/

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/09/04 :  09:17:27  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
mrmix: e-postadressen på audiotronics hemsida funkar inte!

Som jag berättade om tidigare så går det att köpa lösa membran från Hi-Fi kit i stockholm.
Det är lite klurigt att byta membranen men använd en omagnetisk skrummejsel när du skall skruva dit klämmorna som håller membranet, så funkar det.

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Gemeni
Member

1162 Posts

Posted - 2003/09/17 :  09:15:54  Show Profile  Visit Gemeni's Homepage Send Gemeni a Private Message
En länk till om Sammarbetet med Bo Bengsson och Marl Levinsson: http://www.1388.com/articles/mark-english/page_2/Page_3/page_3.html

Musik låter bäst på vinyl och i stereo

Go to Top of Page

Apex
Member

108 Posts

Posted - 2003/09/17 :  16:09:10  Show Profile Send Apex a Private Message
Jag vet en som säkert kan tänka sig att sälja sina CM3-pro, de samlar bara damm vad jag vet. Skicka mig ett PM så kan du få hans nummer om du har intresse.

Feminism is the radical notion that women are people.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/09/17 :  19:40:43  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
M<ilen ska fungera , jag mailede för nån vecka sedan

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000