HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Proac, vill någon bygga?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred_J
Member

256 Posts

Posted - 2003/09/01 :  20:21:04  Show Profile Send Fred_J a Private Message
Jag tänkte höra av ren nyfikenhet hur mycket det kostar att få ett par proac byggda från grunden, fanerade med björkfaner. Med andra ord, hur mycket tar ni för ett par färdigbyggda proac?

PS: Anledningen till att jag frågar är om någon jag känner skulle bli sugen på att köpa ett par likadana... inget jag vill ställa upp på när man inte är "van" att bygga så att säga.

Edited by - Fred_J on 2003/09/01 20:23:44

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/02 :  10:22:19  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Du blir väl ungefär lika "van" vid att bygga ProAc-kloner som andra efter att du byggt ditt par. De flesta bygger nog/har nog inte byggt inte mer än ett par dvs.
Det lättaste annars är nog att hitta nån som tröttnat på sina egna proac-kloner och vill testa bygga något annat eller köpa något annat, som vill sälja sina ProAc-kloner. Jag tror då att de inte kommer att ta mer än på sin höjd lite mer än materialkostnaden för klonerna...

/Simon
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/09/02 :  10:23:50  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
I övrigt verkar man kunna hitta äkta begagnade ProAc respons 2.5 för runt 15-20kkr...
Go to Top of Page

anelar
Member

151 Posts

Posted - 2003/09/02 :  13:38:41  Show Profile Send anelar a Private Message
StefanB hade en annons under säljes för några månader sedan där han erbjöd sig att bygga ProAc kloner. Tror han tog en 9-10 tusen för dom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000