HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Transcendent Single-Ended OTL
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/01 :  19:30:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag fick Transcendent Sounds nyhetsbrev idag. Där kan man läsa följande, skrivet av Bruce Rozenblit:

Single-Ended OTL Has Been Developed

Surprise! I just developed a Single-Ended OTL amplifier. It puts out 1.5 watts per channel of true Class A power. The sound is rich and full bodied even at low listening levels. I'm surprised how loud 1.5 watts will drive my speakers. The sound could be characterized as "very easy to listen to", no listener fatigue at all. Hopefully, this new amp will have strong penetration into the horn/high efficiency speaker market. Full details are posted on the web page below.

http://www.transcendentsound.com/single%20ended.htm

Det har varit lite snack om SE OTL på Transcendents OTL-forum, men märkligt tyst från Bruce. Nu fattar vi varför...
Effekten är ju i lätt flugvikt, men för den som har horn är det nog högintressant.



MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/04 :  14:54:23  Show Profile Send Texianen a Private Message
Fin pryl det där, och jag tycker nog att det talas mycket om horn och dess gelikar i kulisserna. Börjar en "antikrelllevinson" trend att ta fart?
Go to Top of Page

dole
en Harley day!

1656 Posts

Posted - 2003/09/04 :  15:02:30  Show Profile Send dole a Private Message
Vad är det i lådan när allt sitter utan på

--Den som jämför med något bättre hamnar ofta i en penning knipa-- Ge mig mera pengar nu
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/04 :  17:38:44  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hmmmm... vad sägs om motstånd och kondensatorer?
Antikrelllevinsontrend - kanske, Stereophile har ju sen några år fått upp ögonen för triodförstärkare och liknande. Japanska audiofiler har ju kört med sånt väldigt länge.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/09/04 :  22:09:42  Show Profile Send Texianen a Private Message
Jag skulle gärna lyssna på dina prylar någongång, OTL är intressant.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/08 :  19:36:27  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ja, är du i närheten av Mölndal så är det fritt fram!
Du har PM.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/09/08 :  21:56:48  Show Profile Send ekman a Private Message
börjar bli hificentrum i mölndal nu =)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/09 :  17:57:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Hificentrum
Här finns en hämningslös DIY-anda,
entusiasm och en stor kärlek till musik!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/09/10 :  16:31:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
http://www.websitetoolbox.com/tool/post?id=77&action=vpost&username=tubehifi&forum=

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000