HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Diamondback vs ..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bjoben
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/08/29 :  17:43:38  Show Profile  Visit bjoben's Homepage Send bjoben a Private Message
ibstr och sten hjälpte mig hitta diamondback tänkte testa dessa men är det någon som har några åsikter om denna?

någon som kan jämföra den med tester av AQ diamondback jämfört
1) harmonic tech i samma prisklass?
2) van den hul d102 III mk2 hybrid nånting.
3) tara labs prism 1100i
4) clou red jaspis

jag vill inte ha så tunt och spretigt ljud som jag har nu så jag måste byta.

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/08/29 :  18:16:07  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Cloe Red Japsis och Supra EFF-ISL var med i samma test som Diamondback i Hifi & Musik. Dom 3 kablarna fick 5 stjärnor i ljudbetyg. Audioquest och Supra fick dessutom ett extra +.
Ser man till prisvärdhet så är i så fall Supra'n en klar vinnare eftersom den kostar 750:- och dom andra två 1000:-.
Läser man texten så tycker dom att Audioquest och Supra presterar testets bästa ljud. Testet bestod av 10 olika kablar mellan 400:- och 1000:-.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

bjoben
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/08/29 :  21:51:00  Show Profile  Visit bjoben's Homepage Send bjoben a Private Message
vad är det för ljudkaraktär på supra och red jaspis då jämfört med diamondback
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2003/08/29 :  21:56:12  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
Tycker att de är ljusa i sin karaktär, iofs inte i jämförelse med Diamondback utan ett mer generellt tyckande

Allt som skrivs på internet är sant.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000