HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förslag till förstärkare /processor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Julle Jansson
Member

63 Posts

Posted - 2003/08/29 :  17:31:58  Show Profile Send Julle Jansson a Private Message
Vad finns det för prisvärt att välja på om man skulle skaffa en lite billigare integrerad och köra den som försteg?
Vad kostar Brystonen som Knoppen snackade om förresten?
Go to Top of Page

aaight
Member

208 Posts

Posted - 2003/08/29 :  17:46:19  Show Profile Send aaight a Private Message
odyssey kan man ju bi-ampa. rörförstärkare till elektrostatpanelen (så klart ) och transistor till basen.
utan att ha kollat upp data så skulle jag kunna tro att dessa skulle passa bra.
panel: arc vt100mkII
bas: bryston 4b sst
finns att få tag på begagnade.
du kan väl justera nivån på basen med en ratt bakpå högtalaren?
hembio kan jag inget om
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2003/08/29 :  18:59:56  Show Profile Send Amund a Private Message
Jag rekomenderar varmt EAD Encore, ovation, Signature om du hittar nån beggad. Låter helt underbart i 2 kanal! Encoren är den enda som inte har balanserade utgångar. Men min (Encore) låter underbart via RCA.
Om du hittar nån beggad så börjar nog priserna på runt 15-17000:-

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/08/30 :  01:37:08  Show Profile Send Kero a Private Message
mipema: Mycket läcker anläggning.
Dock är det lite svårt att rekommendera nånting när man inte vet alls vad sakerna får kosta. Men om man tittar på högtalarna så förtjänar dom säkert riktigt bra grejer.

Min första tanke är ialla fall att när du nu verkar nöjd med bio ljudet så är det väl lite bortkastat att satsa på alla fem kanaler. Då tycker jag du ska göra som nån skrev. Satsa på bra tvåkanals grejer att komplettera bion med. Ett sätt är som den här personen beskrev att skaffa en integrerad med nåt slags "surround" läge som på den nya integrerade Krellen. Nya integrerade Advantage har oxå en sån funktion. Det kan ju även räcka om det finns nån typ av "Main In" med en "Mode" knapp som t.e.x Roksan Caspian har. Då trycker du bara in denna "Mode" knapp så blir det ett slutsteg till frontarna och sen när du ska lyssna på musik trycker du igen på samma "mode" så är det en integrerad igen.
Ett annat exklusivare altenativ är ju ett separat tvåkanals försteg och ett tvåkanals slutsteg till frontarna som nån sa.
Och sen istället för att lägga massa pengar på att uppgradera alla fem kanaler satsar du oxå i samma veva på en bättre CD.

Men du måste ju definitivt om du har möjlighet med sånna här fina högtalare prova dig fram till matchande grejer till ML:arna. Matchningen är A och O till ett lyckat resultat.

Edited by - Kero on 2003/08/30 01:38:19
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2003/08/30 :  10:11:42  Show Profile Send Margaux a Private Message
mipema,

om du köper ett dyrare processorsteg (30 000 +) idag så skulle jag inte köpa någonting som inte garanterat går att uppgradera till HDMI 2.0 nästa år (se min tråd för nån veck sedan). DÅ behöver du inte lägga ut multum på transporten sedan om du vill ha bra ljud via DVD-Audio. Om detta inte viktigt för dig så spelar det ju ingen roll.

Min personliga favorit bland processorstegen är TAG McLaren men jag är partisk (). Tags senaste har inbyggd rumsequaliser som inte alls är dumt för att ta bort rums resonanser. Dessutom är det lätt att få en perfekt integrering av subwoofern.

Tycker annars att Arcams och Brystons processorer verkar vettiga. Annars kan man ju alltid köpa en begagnad Lexicon - inte helt fel om man tycker om plast. Tror att jäg själv skulle valt det senare om jag ville få ut mest av pengarna. Fast man får ju en begagnad Tag claren AV32R för 15 000. Det är svårslaget.

/Joachim
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000