Author |
Topic |
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 01:26:14
|
Jag har letat efter ett forum kring musikstudio inspelning etc men utan någon vidare framgång.
Någon som kan tipsa?
Vill absolut inte kasta skit på nån men jag läste lite på datormusik.net och tyckte att bla den här tråden om studiomonitorer var lite kul... Orkade inte skriva nåt, visste inte i vilken ände jag skulle börja.
http://datormusik.net/viewtopic.php?t=27 |
|
jokkon
Starting Member
37 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 01:45:14
|
Jo, det verkar vara ngåe sådant på G på www.faktiskt.se ... vilket annars är ett mkt bra forum enligt mig! GL
/Jocke |
DnB for dance, Zappa for life! |
|
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 02:03:41
|
Tack! Det hade jag missat helt. |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004
1782 Posts |
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...
934 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 08:45:58
|
Vill du kolla internationalt forum? Säjer Steve Hoffmman nånting?
Då är adressen http://www.stevehoffman.tv och vidare "Discussion forums". |
mvh Markku I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
|
|
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 10:52:30
|
neriks, den verkar ju kanon, inte lika stor genomströmning som på HF kanske men ändå.
Steve Hoffman verkar ok, i värsta fall får man väl emigrera till utrikiska forum då. |
|
|
Knoppen
Member
3244 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 15:25:43
|
Estrad Musik har ett forum. Det är inte lika aktivt som detta, men det finns i alla fall.
http://www.instrument-online.nu/extern/forum.html
Det borde finnas fler sådana forum tycker jag. Eller fråga på det forumet så lär ju de veta! |
Mäter det dåligt så är det iaf inte bra.. |
|
|
Sanny_X
Member
181 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 16:16:47
|
datormusik.net verkar ju festligt
seriösa killar som hellre mixar på ett biligt surroundsystem än på riktiga studiomonitorer Undrar vad för slags musik han gör |
|
|
neriks
Harry-vinnare 2004
1782 Posts |
Posted - 2003/08/29 : 16:29:58
|
Knoppen,
Bra länk ... Jag håller med om att det finns bör finnas fler sådana forum
|
Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air Auktoriserad återförsäljare av Moog
|
|
|
Perra
Starting Member
9 Posts |
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/30 : 02:44:09
|
Knoppen, ska kolla upp det imorrn. läggdags
Sanny X, Jomenvisst, riktiga studiomonitorer avslöjar en massa kliniska detaljer som inte finns med i verkligheten...ungefär.
Perra, verkar mest diskuteras Cubase där väl, och sånt kan man ju inte hålla på med. ProTools ProTools ProTools |
|
|
Perra
Starting Member
9 Posts |
Posted - 2003/08/30 : 13:41:24
|
quote: Perra, verkar mest diskuteras Cubase där väl, och sånt kan man ju inte hålla på med. ProTools ProTools ProTools
OK, det är mycket Cubase och Nuendo där. Vilket förvisso inte behöver betyda sämre kvalité. Nuendo anses t.o.m. av många låta bättre än ProTools. Men vill du ha högre teknisk nivå på diskussionerna är amerikanska http://recpit.prosoundweb.com/ bra.
/Perra |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2003/08/30 : 14:02:46
|
Dom som säjer att Nuendo låter bättre än Pro Tool´s snackar nog skit Det är nog så att dom egentligen skulle vilja ha Proo Tool HD men har inte råd med en sådan investering. Man ska nog inte glömma bort att dom allra flesta stora studios och video studios i världen kör med Pro Tool + Pro Control. Lätt att jobba med och låter bra tycker jag.
gcs |
|
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 01:17:05
|
Jo, man kan heller inte säga rakt av att något program låter bättre än ett annat heller. Det beror ju på vilken version och vilken hårdvara man har. |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 01:36:01
|
Jo men det är väl ingen tillfällighet att Digidesign är de största märket i proffssvängen.
gcs |
|
|
flintan
Member
663 Posts |
Posted - 2003/08/31 : 02:09:56
|
Nej. Själv är jag helt insnöad på ProTools och tycker att det utklassar alla andra program jag har provat. T ex har jag Nuendo och Cubase SX i datorn men har inte ens orkat sätta mig in i hur de fungerar pga det oöverskådliga gränssnittet med 27 olika fönster med knappar hit och dit. Men dom programmen fungerar säker bra för den som vant sig. I slutändan handlar det trots allt om hur bra man behärskar programmet och inte vilka funktioner som finns. |
|
|
|
Topic |
|