HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkaromdömen/tips till en polare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:35:58  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Tjena!
Skriver åt en kompis. Kompis har nu ett system bestående av Dynaudio audience 52, HK 670 och en HK-cd. Han vill byta förstärkare och jag har presenterat honom några alternativ utan att själv hört dem, därför hade det varit bra med några omdömen.Det som mest lyssnas på är rock av den lite hårdare skolan som audioslave.
Tips på andra förstärkare är också tacksamt.

Thule IA-60.B begagnad 4900:-
Rotel RA 01 ny 4500:-
Rega Brio ny 4000:-
Primare I-20 begagnad 4900:-

Tackar på förhand/Mikael

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:37:34  Show Profile Send Snutten a Private Message
Kolla upp primaren om den är i bra skick. Borde ge mest välljud för pengarna.
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/28 :  21:12:58  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jag har lyssnat på Roteln och den lät mycket bra med Amphion Aragon 2 + matchande Rotel CD. Men det var inte direkt hårdrockshögtalare och sen var det på en mer normal lyssningsvolym. Men Roteln borde kunna dra på lite. Personligen skulle jag kika på begagnat.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/28 :  21:14:19  Show Profile Send RotelPower a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=9883

Är ju inte helt fel pris.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/28 :  22:11:39  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Man ska vara lite försiktig med "uppgraderingar" i sidled. Ofta handlar det om byte för bytandets skull..annorlunda ljud..Jaa, bättre...Vet inte..!
Det brukar sluta med att man betalar en massa pengar för små nyansskillnader istället för att pengarna läggs på ett rejält hopp uppåt, jag vet av egen erfarenhet

Din kompis kanske skulle ta sig en funderare på vart han vill komma och spara lite slantar istället ...eller så följer du råden du redan har fått...

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:21:34  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Håller med Sanoj faktiskt.

Men det är alltid roligt med nya prylar bara det inte låter sämre men det är svårt när det ligger runt samma prisklass.

Om han skulle kika på begagnat kan man hitta riktiga pärlor som kostat 8000,9000 eller 10000kr+ nytt för ett par år som nu kanske kostar runt 5000kr istället. Sen är det bara kolla om det finns garanti kvar på grejerna så är det lungt i fall nåt skulle gå sönder.

Mina senaste prylar har varit begagnade och det har fungerat utmärkt. Blir så glad när jag tänker på hur mycket jag sparat. Det är den som köper nytt som får ta den stora smällen när man säljer begagnat. Mina gamla Black Diamond som jag har sålt köpte jag för 6000kr nya och sålde för 2300kr begagnat och dom var i väldigt bra skick. Vågar knappt tänka på den smällen.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.84 sekunder. Snitz Forums 2000