HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Jahapp där rök en XLS...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:29:31  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Surt sa räven..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:31:46  Show Profile Send Larsen a Private Message
*Aaaargh*
Lider med dig.
Vad hände?

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:34:16  Show Profile Send Larsen a Private Message
Förresten, märker nu att jag inte behövt ställa frågan om du testat XLS

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

Kraniet
Member

686 Posts

Posted - 2003/08/28 :  21:04:35  Show Profile Send Kraniet a Private Message
Ne jag köpte en mobiltelefon idag för 1600.. kunde ju vart ett xls..
jag jag lovar jag ska prova en så småningom..

Carlssoninspirerade självbyggen

NAD 2200

Källa? Dator..

"Tur man inte vet alla problem innan man börjar, då skulle det nog aldrig bli något diy..
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/08/28 :  21:24:38  Show Profile Send flintan a Private Message
Ha! Jag köpte en sådan Siemens A50 för 350:- igår. Vad blir det några komponenter till delningsfiltret...Men innan dess köpte jag en Ericsson för dryga tusenlappen och tappade sen ner den i toaletten på krogen... Efter diverse extrema återupplivningsförsök vaknade den igen men nån månad senare sullade jag öl på den och den blev alkoholförgiftad och dog...Men nu har jag garderat mej och köpt en billig ifall olyckan är framme.
Go to Top of Page

Lash
Member

814 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:18:53  Show Profile Send Lash a Private Message
Jag köpte också en sådan där Siemens A50 för 300:- jag kan inte förstå vaför alla måste ha telefoner för flera tusen. Specielt med något som man har löst liggande i fickan som har en förmåga att trilla ur varje gång man sätter sig i bilen osv. Jag har en kompis som har en dyr o fin Ericsson som han tappade ute så den blev blöt. Nu köpte han två A50 för 300:- så han i fortsättningen slipper bekymra sig om de går sönder eller försvinner.

Edited by - Lash on 2003/08/28 23:27:20
Go to Top of Page

944Driver
Member

159 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:34:57  Show Profile Send 944Driver a Private Message
Också A50 användare. Knappast världens bästa telefon men man behöver ju inte vara rädd om den direkt.

//Magnus
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/08/29 :  00:54:26  Show Profile Send flintan a Private Message
Helt OT men. Ett tips bara till den som har råkat få vatten el dyl i telefonen. Jag har lyckats få två telefoner att fungera efter att dom blivit rejält dränkta, den ena hade legat i regnet en hel natt och den andra hade blivit dränkt i toaletten (dock spolad och ren....). Skruva isär allt som går och se till att den torkar snabbt, hårtork eller likn. Dränk sedan in allt med elektronikrengöring eller industribensin, låt torka, skruva ihop och med lite flyt och en bra telefon så fungerar den igen.
Go to Top of Page

tengil
Member

331 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:12:20  Show Profile Send tengil a Private Message
flintan: stämmer bra där.. men att tillägga(eftersom så många telefoner badar alldeles för ofta!)..

Vid bad, avlägsna omedelbart batteri från telefon. Försök INTE att sätta på den, även om det kliar i fingrarna!

Vid saltvattenbad ska man, om man inte kan skruva upp telefonen direkt, skölja ur den ordentligt med sötvatten..
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:47:02  Show Profile Send flintan a Private Message
När min Ericsson hade badat i pilsner blev den alldeles vild och vibratorn gick varm. Hela natten. Eftersom batteriet inte går att ta ur utan torx-nycklar och div andra verktyg och jag inte var i lämpligt tillstånd för att skruva i mobiltelefoner...Det var antagligen därför den dog efter det.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2003/08/29 :  03:10:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vissa människor blir också alldeles vilda och börjar vibrera då de förtär alkoholhaltiga
drycker. Sen håller de igång hela natten men inte dagen efter för då är de som döda.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2003/08/29 :  07:35:42  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Av detta kan man dra slutsatsen att Kraniets XLS började brinna och därefter tappade han den i toaletten. Eller så var det omvänd ordning och den började brinna när hårtorken kom för nära.

/MI

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

flintan
Member

663 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:19:51  Show Profile Send flintan a Private Message
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/08/29 :  11:50:04  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Tråkigt så Pär...

Hur mkt effekt fick den när den pajjade?

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/08/29 :  17:32:35  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
quote:
Ne jag köpte en mobiltelefon idag för 1600.. kunde ju vart ett xls..
jag jag lovar jag ska prova en så småningom..
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/08/29 :  17:53:52  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Har jobbat några år med service av mobiltelefoner.
Det bästa för fuktskadade telefoner är finsprit, tandborste och tryckluft(torr).
Har faktisk lyckats få igång en telefon som gått ett programm i en tvättmaskin.

Johan

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000