HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Lyssnat till en Trubadur än?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JayBee
Member

201 Posts

Posted - 2003/08/28 :  09:38:41  Show Profile Send JayBee a Private Message
Hej!

Finns det någon som köpt och lyssnat till den nya Advantage Trubadur än? Är frågan för tidig ställd?

Mvh JayBee

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/28 :  09:44:35  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Jag har lyssnat på Trubaduren tillsammans med både Mårten Design Monk, Audio Physic Avanti III samt Revel ?? (90kkr) och det är ett rejält steg upp från Amplifixen både i kraft och pondus. Trubaduren har kanonkoll på alla register och går djupt.. Trubaduren skulle jag vilja påstå vara "mulligare" än Amplifixen, utan att förlora den magiska toppen som jag ansåg Amplifixen har.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/08/28 :  10:13:46  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Hur blev det med "forumsköpet" av Trubadur då?

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/28 :  10:23:39  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Tja, någon i Bladelius-gänget talade ju med Best Sound (som jag skulle förhandla med) om vilka rabattnivåer som kunde bli aktuella (av någon anledning) så där försvann mitt intresse och jag köpte Accuphase istället.

Edited by - Hotspur on 2003/08/28 20:56:15
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/28 :  10:42:17  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Nej, så gick det inte till. Vi/jag hade inget med den affären att göra och har inte lagt något hinder i vägen för några som helst affärer som Best Sound vill göra eller gått in på något sätt och berättat vad som skulle vara "tillåtet" eller inte.

Det som är tråkigt är den allmänna bad-will som Fridefors ägnar sig åt. I någon annan tråd så reagerade en förespråkare för ett hifimärke kraftigt på något som skrevs. Genast är Fridefors där med veckans mest onödiga inlägg som då plötsligt också kom att handla om Advantage! Rätt från det blå, utan provokation.

Jag är inte ens intresserad av att höra en förklaring. Ge dig Stefan, hitta något annat att hacka på i livet.

adm/sladd samt hificonsult/sladd (eftersom detta handlade om båda rollerna)

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/28 :  10:48:14  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

I själva sakfrågan så spelade Trubaduren i luleå för några veckor sedan på demo. Du kan läsa de trådar som avhandlar träffen där och hade vi inte någon som testade den under "hårdvara"? Sök där så finns det kanske lite att läsa.

Allmän info är att det finns ett litet antal maskiner ute, i princip handbyggda och ihopsättningen av de första 50 pågår just nu.

Kentkreitler: Är ni fortfarande ett gäng intresserade så tala med Best Sound. Flera som kommer samtidigt med slantar i handen får alltid rabatt naturligtvis.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/08/28 :  11:29:25  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Jo, jag är intresserad men jag skulle hellre handla av RC i Umeå, aldrig blivit så väl bemött i NÅGON butik förut. Jag är iaf helt såld på det där svenska märket och låter trubaduren hälften så bra som Grendel då blir det köp!

Almost cut my hair
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/08/28 :  11:54:16  Show Profile Send K-man a Private Message
Instämmer i Sanoj:s beskrivning i jämförelse med Amplifixen. Jag har förvisso bara lyssnat på "före poduktions exemplar" men skillnaden (om den överhuvudtaget existerar) är nog högst marginell mot de maskiner som kommer ut till kunder.

\\K-man
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/08/28 :  12:05:04  Show Profile Send jonsson a Private Message
Det lilla jag lyssna på den.... DOCK som förförstärkare i en ganska maffig kombo med advantage block och qrs-talare (kommer inte ihåg modell men 75´paret..) och copland cd lät ju bättre än något annat jag lyssnat på tidigare.. den förmågan att lägga ut ljudmatta(dvs man fick känslan av att vara i olika stora rum/studios när det byttes skivor) har jag aldrig vart med om... Men inga jämförelser gjordes av något slag utan jag kan bara säga att det lät förträffligt i den kombinationen..

mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/08/28 :  13:52:10  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"kommer inte ihåg modell men 75´paret..")

Hej jonsson, efter beskrivningen attdöma så var det QRS Neptunus som du lyssnade på. Dvs "storebror" till mina QRS Saturnus.Funderade faktiskt på dessa för egen del, men valet föll på Saturnus.Bl a pg a att jag hade ett mindre rum då att spela i än numera.Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/28 :  13:57:29  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
förförstärkare i en ganska maffig kombo med advantage block och qrs-talare (kommer inte ihåg modell men 75´paret..)

Låter som Neptunus samt S250 blocken..

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/08/28 :  17:37:12  Show Profile Send jonsson a Private Message
Whiskyman: jo Neptunus var det... La inte namnet på minnet då man inte vill få för sig nå dumheter!!(som att vilja köpa!!!!!!!!!)

Sanoj:JO jag har för mig han sa det... de var riktigt!!!!! dyra iaf.... Det lät absurt bra även om jag tyckte ljudbilden vart lite långt bak.... Hade velat ha fram den "några meter" men det var nog det enda jag kan anmärka på!! Ljudet i övrigt lämnade lite att önska;-)
Kablaget vart CLOU rakt igenom.. det var inte det minsta billigt det heller om vi säger så...

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

vecc
Member

458 Posts

Posted - 2003/08/28 :  18:16:13  Show Profile  Visit vecc's Homepage Send vecc a Private Message
Om inte Fridefors får husera på hififorum.nu bara för att hans åsikter inte är med Moderatorn överensstämmande, så lämnar jag detta forum a.s.a.p. :/

Skärpning för fåglarna!! Låt oss tala med varandra utan hot om permban och liknande. Lås trådeländet ifall det inte är i er smak, men hota inte folk om permban för att era åsikter skiljer sig :/

-Vecc

Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/28 :  18:23:21  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Tack vecc!

Edited by - Hotspur on 2003/08/28 20:52:50
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/08/28 :  18:30:35  Show Profile Send hal a Private Message
Vill att du skall vara kvar Fridefors

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

jatttelite
Member

520 Posts

Posted - 2003/08/28 :  18:36:13  Show Profile Send jatttelite a Private Message
Jag med!
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2003/08/28 :  18:53:34  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Kolla Neodyniums recension. (101)

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/28 :  19:28:23  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Fridefors vet vad som gäller, han har fått många chanser och många varningar.

Detta handlar inte om att man skall ha samma åsikter som moderatorn så du kan lugnt vara kvar vecc. var kommer en så tokig idé ifrån?

mvh

sladd

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:05:36  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Kan man inte ha er diskussion i en tråd som inte rör nåt man vill läsa om? Man tröttnar rätt så snabbt på allt tjafs, lek och liknande. Jag vill läsa om hifi porr och inte ha en dockusåpa. Mer hifi och mindre pajkastning.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/28 :  20:26:43  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Ber om ursäkt Tober. Tycker dessutom att du har helt rätt. En tråd om Trubaduren kunde ju gott fått handla om just det. Men du kan inte ana vilket ramaskri det blir om man bara stänger av folk utan att någon fattar varför...

Hifiporr, jag säger som VR-8: kolla Neodyniums 101-recension

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:08:10  Show Profile Send brumel a Private Message
RC i Umeå är bra att handla av. Dom respekterar allas åsikter och har min respekt. Kanske jag tittar in under helgen och ser om där finns någon trubadur som håller låda.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/28 :  23:45:42  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jag får spader på namnet Trubadur.... *suck*
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:03:28  Show Profile Send henricsson a Private Message
Samma här, låter riktigt fjånigt imho.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:09:58  Show Profile Send Neodynium a Private Message
spelar väl ingen roll va steget heter.... viktiga är väl hur det spelar?

Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/08/29 :  01:19:17  Show Profile Send RotelPower a Private Message
Jo, jag vet. Men kan ändå inte släppa det.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2003/08/29 :  02:19:18  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
kommer det stå trubadur på fronten? isåfall blir jag riktigt ledsen...

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000