HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 linn LK 1 som Riia, ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/08/27 :  15:04:56  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
linn LK1 som Riia, har den blivit omsprungen av nyare teknologi eller är det ett kap för runt en tusenlapp eller är en vincent riia bättre kanske?

mvh
micke

Edited by - micke76 on 2003/08/27 15:20:18

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/08/27 :  15:53:39  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag skulle nog säga att den är ett kap för de pengarna den betingar idag det är klart det är en del RIAAn där ute som är bättre men det är fortfarande ett väldigt bra RIAA steg.

www.selleri.de
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2003/08/27 :  16:00:32  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
i och med att lk1:an är ett försteg, måste signalen gå genom hela förstegs delen av burken då eller går den bara in och ut via riian?

känns onödigt om man måste köra signalen genom två förförstärkare.

hepcat, du kanske vet hur man kopplar. har en integrerad primare 30.1 som det ska kopplas till

mvh
micke
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/08/27 :  17:30:45  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Jag har läst någonstans att den ska gå att koppla om på ett enkelt sätt så att man kör via RIAA delen men är inte säker annars kan man ju koppla den på tapeout.

www.selleri.de
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/27 :  19:03:28  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Jag har haft en LK1:a som RIAA och jag kopplade via tapeutgången. Inte dumt alls, tyst och fin utan brus eller brum och ljudet var inte att klaga på heller, möjligen är den som alla andra lite äldre Linn-grejer lite mörk i klangen men jag är inte säker på det. En nackdel är dock att man behöver en specialkontakt (konstigt kopplad XLR) för att kunna köra via tape ut.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000