HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Sålda! (Snell E/II högtalare)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/08/26 :  18:24:13  Show Profile Send B Peter a Private Message
Säljer ett par av de legendariska Snell E/2 -högtalarna i fint skick. Högtalarna har äkta fanér, ingen vinylimitation. Alla element är i fint skick. Högtalarna ger ett stort ljud och hög närvarokänsla. Audio Notes variant av denna högtalare kostar idag omkring 20.000 kr i "budgetutförande" (med vinyl istället för fanér).

Priset brukar ligga mellan 4000 - 5000 kr men det här paret blir ditt för endast 2.700 kr.


SÅLDA

Edited by - B Peter on 2003/09/25 08:38:08

yak52
Member

164 Posts

Posted - 2003/08/26 :  19:41:33  Show Profile Send yak52 a Private Message
Hej!

Har du provat dessa på rörförstärkare (svaga troder), i så fall vilket resultat blev det?

Var bor du?

/Martin

Det bästa sättet att hantera frestelser är att falla för dem......
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/08/27 :  08:32:13  Show Profile Send B Peter a Private Message
Hej Martin,

ja, det är med rörförstärkare jag använder dem, en 15 watt triodförstärkare, single end. Jag har spelat "allt" från dub, Hendrix, Elvis till klassiska stråkorkestrar. Jag har även testat en skiva med Hellacopters men man måste ju tänka på grannarna...

Kombinationen rör och Snell E/2 tycker jag är speciellt bra med akustiska instrument. Rummet de står i ska helst inte vara för litet, högtalarna ger nämligen ganska djup bas.

Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/09/22 :  15:35:36  Show Profile Send B Peter a Private Message
Kan levereras mellan Stockholm - Karlstad (ex. Södertälje, Eskilstuna, Strängnäs, Örebro, Karlskoga mm) när jag är ute och reser.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000