HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ska jag lägga ner mer pengar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/08/22 :  09:03:46  Show Profile Send Monster a Private Message
Hej.

En kompis till mig köpte ett "såndärt" nytt multi media Kit. Dvs en liten burk du laddar eller hyr filmer med, en stor j-a skärm, tangentbord, pek-mus 5.1 system och allt är förstås trådlöst.

Själv är man fortfarande bara inbiten 2-kanals freak med ambitioner att få det "bästa" ljudet från MUSIK. Vinyl alt CD

Det som gör mig rädd är att producenter av musik helt enkelt skiter i våran marknad för att producera komprimerad musik du köper via nätet. Antar att ni redan diskuterat detta men det är inte kul att investera dyra pengar i ett "döende" format.

Mvh
Jonas

MartinN
Member

1333 Posts

Posted - 2003/08/22 :  09:23:38  Show Profile Send MartinN a Private Message
REAL 2-channel Hi-Fi RULES !!!!!!

Var och en måste få njuta av sitt format, LP t.ex. har fått riktigt bra spelare i ett stort flertal
först när massförsäljningen av CD ökade explosionsartat och LP blev det 'gamla' formatet.
Marknaden kommer inte att snabbt kunna förändra det faktum att det har sålts oändliga
mängder CD-spelare, CD-skivor och DVD-spelare som bara spelar DVD-Video och CD.
Min teori är att CD-spelarna kommer att utvecklas kraftigt och uppsampling till 384kHZ
är bara första steget.

Martin
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/08/22 :  11:29:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Tror inte att det tvåkanaliga formatet är på utdöende. Så svaret torde bli nej på frågan om det är värt att satsa på något annnat. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/22 :  12:07:08  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Det finns ju redan nu mer musik i tvåkanalsformatet än man hinner lyssna på även om man lyssnar varje dag hela livet. Strunta i ny musik och börja botanisera bland lite äldre musik istället. Billigt blir det också!
Go to Top of Page

gardd
Member

509 Posts

Posted - 2003/08/22 :  12:14:31  Show Profile Send gardd a Private Message
monster: så resonerar folk med lite pengar, eller de som är skraja. försök leva i nuet.
för att säga något positivt kan jag glatt meddela att 2kanalshifi kommer leva väldigt länge!!!

slutligen är ett multikanals väldigt dyrt jämfört med ett 2kanalsdito om man skall få samma ljudkvalitet.

jag kör
https://www.clonesaudio.com
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2003/08/22 :  13:15:32  Show Profile Send Monster a Private Message
Tjena.

Pengar är inget "problem". Men jag tycker skivorna som släpps redan i dag är sämmre och mer mainstream.

Att Håan Hellström får vistas på gatan är ett under att han även får släppa musik är ett under.

Det var länge sedan jag köpte en nyhet då den bästa musiken redan är gjord.

Och hur i h-e har Pär Gessle blivit insläppt i en studio.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/08/22 :  13:26:45  Show Profile Send jonsson a Private Message
Hehe
Monster: tycker du verkar ha en sund musiksmak även om jag är mer förlåtande till Gessle än Hellström... Den mannen representerar HIFIns motsats.. Killen kan inte sjunga en ton rätt för f*n hur i h*vete ska det gå att få nåt sånt å låta bra?? han låter som en walkman med kassa batterier... när det är som bäst!!!!!!

Tycker fö. inte att du ska oroa dig att cd´n är på väg å dö....

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2003/08/22 :  13:27:23  Show Profile Send manlix a Private Message
Jag sitter just nu och lyssnar på en underbart bra black metal-skiva som är släppt 2003. Grimfist - Ghouls of Grandeur.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2003/08/22 :  14:17:13  Show Profile Send huzze a Private Message
Tvåkanal Vad är det
Jasså, ska man trycka ut mono-knappen på stärkarn



Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000