HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Dina mardrömslåtar, uhhhrrrggggg....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/08/21 :  22:23:12  Show Profile Send hal a Private Message
Vilka låtar ger dig utslag,kramper och får dig att kasta dig handlöst över kanalväljaren på radion ?

Jag försöker vara en vidsynt person men här är tre exempel på låtar som får mina öron att vibrera av smärta:

-Lemontree - Fools Garden
-Jan Malmsjö - Vår bästa tid är nu
-Mendez - Adrenaline

Dom är i mina öron olidliga.

Vad har du för olidliga låtar att komma med ?

Veckans skiva, här !

emp
Member

127 Posts

Posted - 2003/08/21 :  22:54:04  Show Profile Send emp a Private Message
98.3% av det som spelas på radio/tv :)
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/08/21 :  22:59:06  Show Profile Send hal a Private Message
Ligger mycket sanning i det

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Majesty
Member

104 Posts

Posted - 2003/08/21 :  23:09:58  Show Profile Send Majesty a Private Message
Precis, förstår inte hur folk står ut att lyssna på radio 8 timmar om dan :/
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/08/21 :  23:20:30  Show Profile Send Roq a Private Message
hal: Ville bara hålla med dig om att Mendezlåten är riktig dynga!
Återkommer med några egna antifavoriter när jag funderat...
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/21 :  23:39:33  Show Profile Send f95toli a Private Message
Tror det var Lotta Engberg som sjöng en låt vars titel jag (lyckligtvis) inte kommer ihåg. Har endast hört den ett par gånger men en rad har naglat sig fast i minnet

"Du ringde från Flen och sa att du var sen..."

Den låten ska få ett eget kapitel om jag någonsin komnmer till skott med att skriva boken "Hur jag lärde mig hata dansbandsmusik"


Edited by - f95toli on 2003/08/22 00:51:54
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/08/22 :  00:50:58  Show Profile Send Bravo a Private Message
Ja dansbandsmusik kan få öronen att krulla sig "f95toli", tyvärr är det inte den enda genren som kan ta död på allt musikintresse.

Som "emp" skrev:

quote:
98.3% av det som spelas på radio/tv :)




Bravo
Go to Top of Page

Mr.Älg
Member

489 Posts

Posted - 2003/08/22 :  01:21:47  Show Profile  Visit Mr.Älg's Homepage Send Mr.Älg a Private Message
Whitney Huston "I will always love you".
Celine Dion's soundtrack till Titanic som jag till all lycka förträngt titeln på.

Båda dessa låter fruktansvärt illa, jag har inte något på skiva som ens är i närheten och då ska ni veta att jag har en del riktiga stinkare i hyllan.

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/22 :  01:38:53  Show Profile Send ekman a Private Message
per gessles "alla känslor" får mig att bli självmordsbenägen varje gång
Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2003/08/22 :  08:05:36  Show Profile Send stargazer a Private Message
Valfri låt med Michael Bolton framkallar allergiska reaktioner hos mig

URRRRRRRRRRK
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2003/08/22 :  08:29:05  Show Profile Send JesseX a Private Message
Något stort fan av Fool's garden eller Jan Malmsjö är jag inte men åtminstone Lemontree är ju iallafall lite skojig.

Det är ingenting jag skulle välja att lyssna på annat än som ren nostalgi. Den singeln ligger i en hög tillsammans med Roxette, Army of lovers, Boppers och lite andra gamla saker. En gång om året brukar de komma fram men annars ligger de mest och samlar damm.

Mariah Carey är en fruktansvärt hemsk artist och det mesta hon har gjort gör mig lätt illamående. Whitney Houston och Celine Dion är inte heller mycket att ha. Jag har iofs hört att Celine Dion ska ha gjort några franska ballad-skivor innan hon blev världsstjärna och de ska visst vara bättre är all den här skvalmusiken i radion.

På 60-talet fanns ett band som hette "1910 Fruitgum company". De var det första bubblegum-popbandet och är mest kända för hitten "Simon says" som brukar finnas med på samlingar av hits från den tiden.
På radiostationen "Senil 107" (<-- Mkt passande namn, eller hur?) brukar de spela den låten ganska ofta. Utöver "Simon says" gjorde bandet en rad andra ganska bortglömda och underbart totalusla låtar.
I en av dem slutar varje vers med de poetiska fraserna "...and everybody's having fun in the year 2001".

Just vilken låt som är sämst är ett kärt debattämne bland diverse förståsigpåare. Är det någon som hört låten "Pingis igen" med trubaduren Ove Engström? Den är underbart dålig och singeln är utan tvekan ett blivande samlarobjekt. "Här är killarna som har kollen på bollen" "...och bollen den är rund". Det är alltså en helt seriös låt som skrevs för att spelas inför VM i pingis någon gång i början av slutet av 80-talet eller början 90-talet (sport har jag ingen koll på).
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/08/22 :  08:40:05  Show Profile Send divander a Private Message
Sportlåtar är väl kanske den kategri som innehåller mest skräp. Värst är väl den där hockeylåten där dom tjatar om at de skal ta dom och ha dom.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2003/08/22 :  10:21:41  Show Profile Send Gabe a Private Message
Vad som helst med Kenny G eller Michael Bolton får mig att må fysiskt illa.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/08/22 :  10:36:32  Show Profile Send svejk a Private Message
I princip all Hiphop och Rapp. Tycker det är så bedrövligt hela köret, attityder enformigheten i "musiken" Har erbjudit min skivnasare att jag gratis skall pissa i hiphophyllan. Håller med Björn Ulveus "prata i takt kan vilken idiot som helst"


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/08/22 :  13:43:38  Show Profile Send kungpingvin a Private Message

CHER - Believe eller nåt sånt.
Ni vet den där hemska med massvis med vocoder och plastiga takter.
Jag blir fan arg när jag hör den

/jonas
Go to Top of Page

hkan
Member

130 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:30:52  Show Profile Send hkan a Private Message
Jag säjer bara Boney M. så blir jag illamående och famlar mig fram till toa och vomerar.
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2003/08/22 :  15:53:36  Show Profile Send Robis a Private Message
En favorit i repis..

När min morsa fyllde femtio år så samlades hela finska släkten för kalas.
På vägen dit så slank jag in på ICA och råkade hitta en samlingsskiva med Frank Zappa.
Och med ett repotage om salig Zappa från High Fidelity färskt i minne,så köpte jag plattan.

Nåväl.. kvällen gick och dagen efter kom. Och det enda som jag förmådde att göra var
att slå på plattan på repeat, hämta en hink och sen lägga mig i soffan.

Där låg jag sen resten av dagen och mådde illa i takt med "Catolic Girls", "Bobby Brown" etc etc.

Sen den dagen så känner jag mig spyfärdig när jag hör Frank Zappa..


Synd - för ryktet säger att han gjort en hel del bra musik


/Råbis
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/08/22 :  16:32:26  Show Profile Send Ayn a Private Message
Lite OT, men allt prat om Michael Bolton får mig ofelbart att tänka på filmen Office Space och killen som råkar ha samma namn, men avskyr sin namne..."Why should I change? He's the one who sucks."

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:15:49  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Carola - När löven faller!

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

jari
RödaTråden vinnare

4455 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:26:23  Show Profile Send jari a Private Message
Per Gessle öch Meatloaf är två artister vars låtar,jag drar allt över en kam,inte framkallar några ovationer,snarare tvärt om,det är något jag kommer på i all hast.

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang WE845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta signalkabel,KLEI Classic Harmony rca-kontakt,Diy silver sexfläta + Fyrfläta enkardelig kopparkabel utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig ledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

Go to Top of Page

pricer
Member

176 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:32:58  Show Profile Send pricer a Private Message
Allt med Pär Gessle, Lutricia McNeal "My side of town", Red Hot Chili Peppers "Californication" med många många fler...
Go to Top of Page

Herrmann
Member

73 Posts

Posted - 2003/08/22 :  17:49:29  Show Profile Send Herrmann a Private Message
Rubbet med Scooters bokbålstechno får mig att byta kanal.
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2003/08/22 :  20:16:39  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Ekman! Allt (Pixxies) är förlåtet:
"per gessles "alla känslor" får mig att bli självmordsbenägen varje gång"
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/08/22 :  20:24:53  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Jo, ekman fick till det klockrent där! Några andra bra förslag är väl valfri Ledin-låt, vad som helst med Lutricia McNeal eller varför inte "Yeah Yeah Wow Wow" med Martin. Eminem är en annan figur jag har ruskigt svårt för.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2003/08/22 :  20:27:47  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Jag säger bara Ring my bell med Anita Ward och I will survive med Gloria Gaynor det är rena kräkmedlet.
Mvh
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/08/22 :  22:29:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
1) "Det går en visa över vindens ängar" eller vad den riktigta titeln är, med mannen i Kalle Anka/Sjömanskonstym.
2) Allt med Lars Winnebäck
3) Det nya skiten som Frestyle har gjort... De skulle ha slutat på 80-talet

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000