HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jamo X870
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paulgilbert
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/08/17 :  21:40:14  Show Profile Send paulgilbert a Private Message
Någon som har några åsikter eller erfarenheter av Jamo X870? Börjar nämligen bli riktigt sugen på ett par. Jag har en Primare I20.

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2003/08/17 :  22:50:09  Show Profile Send yalpa a Private Message
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!

Jag hade ett par såna. Bytte från Jamo Classic 10. Direkt så märkte jag att ljudet var beslöjat och inte släppte ALLS från högtalarna. Diskanten över 10kHz existerade inte, mellanregistret var så instängt att jag trodde nån lagt ett täcke över lådorna. Stärkaren som användes var en HK6600, alltså kraft saknades inte. Alla andra liknande högtalare jag testat var ljusår mycket bättre : Infinity Delta 60, Reference 61 etc.

Det kan varit fel på mina ex eftersom de kom från Thorn, ville köpa loss för 3000kr, men de var i absolut nyskick utanpå, så jag tror att det är hela serien som är kass. Dessutom tror jag inte att kraften i din Primare räcker, du måste ha minst Rotel 991 för att få fart på dessa monster.


Edited by - yalpa on 2003/08/17 22:51:36
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000