HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hörlurside...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/08/19 :  22:23:18  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag har ett par Sennheiser hd497 som jag är måttligt nöjd med och även ett par koss porta pro som jag är mycket nöjd med...Har ingen hörlursförstärkare men porta pro som är så lättdrivna behöver inte det..Jag gillar mycket bas i luren som man får från porta pro men de är inte speciellt bekväma och bastrycket blir nästan för stort på örat..Så därför funderar jag på att köpa ett par grado sr-60 hörlursmuddar för att göra de hela lite bekvämare och få örona lite längre bort från ljudet=)
Funderar också på att köpa en förlängningskabel eftersom det också behövs.

Tycker ni det här låter som en bra ide om man inte lyssnar så mycket i hörlur och inte vill köpa hörlursförstärkare och dyrare hörlurar?



Respond-React

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/19 :  22:36:48  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Måste tyvärr meddela att jag testat mina KossPotaPro med en separat hörlursförstärkare.
Tyvärr blir det mycket att ha i fickan och man måste ha lång nätsladd, annars hade jag alltid använt föstärkaren.
Sorry!


//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/08/19 :  22:40:58  Show Profile Send marbrink a Private Message
Tror nog det blev en missuppfattning...skrev kanske lite sluddrigt
Jag menade att använda de till cd-spelaren i sterreon utan hörlursförstärkare..

Respond-React
Go to Top of Page

CDP
Member

212 Posts

Posted - 2002/08/20 :  09:45:43  Show Profile Send CDP a Private Message
......eller varför inte köpa ett par Grado SR-60 som inte är så trögdrivna för att använda på CD:n?

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/08/20 :  10:23:28  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Tror inte jag missuppfattade!?

Vad jag menade var att mina KPP lät såå mycket bättre med separat hörlursstärkare.
Jag änvänder KPP mest till bärbar MD, därför kommentaren om fickan.

I övrigt låter din idé inte alls dum. Hur KPP funkar med andra kuddar vet man inte förrän man prövat!
Lycka till!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/08/20 :  15:39:53  Show Profile Send marbrink a Private Message
Eftersom jag redan har två par hörlurar så har jag inte lust o köpa ett par till (sr-60)...

Är säker på att säkert låter bra med seperat hörl.först. också!! Men en hörlursförstärkare kostar minst en tusing och har inte lust o köpa det nu...Ska nog dra och beställa muddar snart!




Respond-React
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000