HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 ps. är det min dator det är fel på...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/08/08 :  19:40:44  Show Profile Send celef a Private Message
...eller är det skumma/dåliga script på denna site?? det går iaf segt som... sirap!!!

sound pollution

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/08/08 :  20:08:42  Show Profile Send AndersP a Private Message
Det händer mig också här i perioder, men inte på alla mina forum samtidigt. Jag har en snabb uppkoppling. Igår låste det sig så att jag fick gå ur helt och gå in igen och då funkade det. Kan det inte va så att om många agerar samtidigt på siten så blir något överbelastat?

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/08/08 :  20:14:19  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Jag upplever det också segt periodvis. Denna server kör SQL2000 och den gamla vi hade körde SQL7. Jag tycker den gamla SQL7 var lite stabilare men denna är lite snabbare fast inte alls lika stabil. Tycker de startar om servern rätt ofta...får väl klaga lite på leverantören Scripten är det naturligtvis inget fel på
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/08/08 :  20:34:58  Show Profile Send AndersP a Private Message
För att sätta det hela i perspektiv kan jag nämna tex HomeTheaterForum. Ska man in där och språka när Westcoastgrabbarna kommit hem från jobbet får man verkligen ligga på. I förhållande till det har vi väl inga problem här, eller hur?

Det kan kanske va ett tecken på att forum är välbesökt och populärt?

Förresten, var står egentligen servern? I vilken stad? Hemma hos nån eller på en firma?

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2

Edited by - AndersP on 2003/08/08 20:36:43
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/08/08 :  20:43:06  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Den är någonstans i Danmark tror jag.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/08/09 :  15:22:37  Show Profile Send celef a Private Message
va bra (eller kanske dåligt) att det inte bara är jag som tycker det går segt ibland! ;) men jag tycker även att det "hackar", tex när jag scrollar eller skriver text på detta forum, därför tänkte jag om det kunde vara scripten, ibland är det nästan så man hör hur datorn får arbeta! helkonstigt är det iaf!

sound pollution
Go to Top of Page

Mikael2
Member

1431 Posts

Posted - 2003/08/09 :  15:32:41  Show Profile  Visit Mikael2's Homepage Send Mikael2 a Private Message
Hackar det när du scrollar uppochner eller skriver text så är det nog den egna datorn som spökar. Det har jag aldrig haft problem med.

ps.
Kör normalt med Win XP och IE men jag kör också MAC med IE, Netscape och Safari men har inte märkt att det skulle hacka. Sidorna laddas trögt ibland men när den väl är laddad så är det inga problem.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2003/08/09 :  15:59:40  Show Profile Send celef a Private Message
jo, det var det jag befarade, ajaj! :( men jag var tvungen å fråga då jag bara upplever problemet här på hififorum, jag får nog leta bland inställningarna till webläsaren.

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000