HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 HD 600 och xcan v2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mono
Member

53 Posts

Posted - 2003/08/07 :  21:08:35  Show Profile Send mono a Private Message
Hmm asså är detta lite överdrivet att köpa för användning till datorn som läget ser ut nu. Hur dyr cd spelare är lagom att köpa till denna kombo, har för nuvarande en dvd pioneer 626d men den räcker väll inte så långt eller? Förbättras ljudet mkt med en separat förstärkare till hörlurarna när man kör dom igenom datorn?.

Tack på förhand mvh Robin aka mono

Edited by - Zalve on 2004/11/27 00:20:22

TinituZ
va?

126 Posts

Posted - 2003/08/07 :  21:36:20  Show Profile Send TinituZ a Private Message
Det beror främst på vad du har för ljudkort i datorn.
Det finns ljudkort som låter bra och orkar driva HD600:orna med ganska bra resultat.
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/08/07 :  23:38:02  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Även om det finns ljudkort som säkert kan driva HD600s på ett bra sätt ger en separat förstärkare ett stort lyft, åtminståne i 3D-placeing av ljuden. Bra om man spelar mycket datorspel med andra ord! Själv använder jag ett Terratec Aureon Space 7.1, en Harmony Design EAR 90 och ett par HD600s när jag sitter vid datorn, och jag trivs bra med denna kombination!
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/08/07 :  23:43:49  Show Profile Send f95toli a Private Message
Å sen ska man väl tänka på vad man spelar på datorn. MP3 kommer aldrig låta riktigt bra oavsett hur bra förstärkare du köper om du inte kör betydligt högre bitrate än vanligt (192 kb är väl minimum, helst högre).

Att köpa en X-Can och sedan spela MP3/datorspel låter som overkill i mina öron.
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2003/08/08 :  13:55:15  Show Profile Send HanssoN a Private Message
Jag skulle lätt säga att det är överdrivet, men om man redan har grejerna tycker jag inte att man skall tveka att använda dem... =) En bra förstärkare GÖR skillnad, men jag rekommenderar inte ett köp om du skall använda denna setup enbart till MP3-musik & datorspel, det är helt enkelt inte prisvärt.

Om du har ett dåligt ljudkort kan du byta ut det mot ett bättre först, man får mycket välljud för bara en tusenlapp! (M-audio Revolution, Terratec Aureon eller eventuellt Audigy 2 om du skall spela spel.)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000