Author |
Topic |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2003/08/07 : 14:22:15
|
engelholm audio - din hifileverantör i Sydöstra Sverige!
Elektronik Välljud för pengarna! Rotel RC-980 (försteg) 2000 kr Rotel RB-980 (slutsteg) 3500 kr
(Fast i mycket bättre skick och utan klisterlapp)
Rotel RCD-970BX (CD spelare) 3500 kr
Rotel Tuner. 1500 kr
Totalt paket: 10'500 kr rabatt 5000 kr => 5500kr
Lagertömning... Peerless PPB 8'or
Perfekta basar till 3-vägsprojekt eller basstöd till stativare! http://www.tymphany.com/831868 Listpris: 760 kr st, nu 475 kr st!
Diverse Vifa och Peerless-element. Diskanter och bas/mellanregister, 5.25'or och 1 tummare (TC26TG0506).
Revision history: Rotel-mainia! Marcus Cables. NordOst. Lagerrensningen. Mino update. TT2 såld. TT2an igen! TT2an igen TT2an Baso NordOstkablage! Pris på Mino Editerade leverans på Arkenmässan.
// Engelholm Audio // Pär Engelholm // Mail // www.engelholmaudio.com
|
Edited by - EngelholmAudio on 2010/03/27 15:52:58 |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/04/06 : 20:17:16
|
Tänkte dela med mig av lite bilder från mitt lyssnings/demorum!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Amatören
100.000-klubben
1784 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 07:33:22
|
Ser varmt, trevligt och ombonat ut, snyggt jobbat!
Förresten, är det en "Baso" som är inbyggd i dämpväggen bakom "Floro"?
|
"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!" |
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 08:33:54
|
Coolt !
Snyggt och funktionellt på samma gång, inte så vanligt att man lyckas med det, grymt imponernade ! |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
räven
Member
3653 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 08:52:10
|
Kul! Är det stengolv? |
ombud för Intelligent Sound |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 09:03:45
|
Tack för det A, M och R!
Det är Baso som är inbyggda i väggarna bakom Floro!
Golvet är ett väldigt prisbilligt klickgolv från nån av billighets-företagen. Tror det stannade på 1800 kr för hela golvet.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 12:51:08
|
|
|
|
|
martinsson
100.000-klubben
3311 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 14:08:30
|
Väl medveten om att jag har med ett proffs att göra så drar jag lite på frågan, men skulle man inte lägga något på golvet också egentligen, en tjock matta exempelvis, som ska täcka hela golvet (har jag hört), för att ta kol på golvrelfexen ?
OBS ! inte ett påpekande på något vis utan mer en fråga från en som inte kan detta så väl men hört en hel del andras åsikter (riktiga eller ej vet jag ej).
I all ödmjukhet // martinsson |
martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/ |
|
|
snakeman666
Member
454 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 16:20:36
|
Jäklar vad tjusigt.
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 16:26:13
|
Martinsson: Jag har kört med matta vid golvreflexen och ljudet lugnas ner, diskanten rundas av. Jag upplever inte detta som positivt eller naturligt och har därför tagit bort detta. Har gjort nått test med en Golden Horn vid första-reflexen vilket gav mersmak men ser helknäppt ut! Även med mina ögon...
Tack Snakeman!
|
|
|
|
Kilgore
Member
1579 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 18:36:56
|
Ett lite förtydligande tror jag krävs. Det är inte Baso som är inbyggd i väggen, det är de nya 12" Subo (Skaaning special). Rätta mig om jag har fel Pär ;) |
"I love the smell of fresh napalm in the morning" /Lieutenant Colonel Bill Kilgore |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/04/07 : 19:48:06
|
Kilgore: Stämmer gott - Subo, inte Baso!
CC: Ja du! Mängden popcorn som konsumerats i detta rum är massiv! |
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/04/08 : 08:51:12
|
Jag säljer numera Rega...
Taket har fått sig en Golden Horn-omgång!
|
|
Edited by - EngelholmAudio on 2009/04/08 08:51:31 |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2009/07/24 : 13:36:11
|
Hej på er i sommar-ehh...vädret!
Tänkte dela med mig av bilder från senaste besöket.
Vi börjar bakifrån och här är det populärt att säga att allt har en baksida...
Anläggningen och lyssningsrummet utgör en ny-tillbyggd del av ett läckert hus där den äldre charmen bevarats. Ernst hade nog varit nöjd...
Med såhär fina, esoteriska produkter är ju frågan om det rockar...
Svar: Ja!
Rörstärkare till trots va basen det minsta problemet.
En av orsakerna lär vara dessa högtalare, som är spelglada, torra, rappa och jag gissar på en bra känslighet...men som inte har det sista i djupbasen.
Orsaken till mitt besök förutom att träffa ägaren va att trimma in V4'or och V6'a.
Basproblemen va rätt enkla varför det hela lyckades väldigt bra med endast iPhone och brus på cdskiva som hjälp. Teknik är härligt när det funkar...
|
|
|
|
|
Topic |
|